Könnyeket csal a szemekbe

Torokszorító reklámmal csábít az életbiztosító

A világ legmeghatóbb reklámfilmjeként emlegeti a nemzetközi sajtó azt az alkotást, amelyet egy hongkongi biztosító készített, nem véletlenül. Az üzenet egyértelmű: hozz ki többet az életedből!

2015.02.10 20:00ma.hu

Egy hét leforgása alatt több mint 3,6 millió alkalommal voltak kíváncsiak az internetezők arra a hirdetésre, amelyet egy hongkongi biztosítótársaság tett közzé, "hozz ki többet az életedből" szlogennel. A népszerűség nem véletlen: a 3,5 perces reklámfilm egy kislány szemszögéből mutatja be az apukája életét, amely a felszínen boldog, idilli családi képnek tűnik, ám egy váratlan csavarral kiderül, milyen küzdelmet vív az apa a mindennapokban - és a hirdetés azokat célozza meg, akik szeretnének többet adni a gyermekeiknek.

"Az én apukám a legkedvesebb apuka a világon. Az én apukám a legfessebb... A legokosabb... A legügyesebb" - kezdi a kislány sorolni édesapja pozitív tulajdonságait, majd olyanokkal folytatja, mint hogy mennyire szívélyes, és hogy boldog, amikor a lánya jól teljesít az iskolában, mindig vesz fagyit, segít a matekleckében, egyszóval ő egy élő "Superman" a lánya szemében, egy nagyszerű ember.

Csak...

Fotó: YouTube

És ezen a ponton megtorpan a boldog történet, egy pillanat alatt foszlik szét a felszínen tartott idilli kép. Mert a gyermek az ártatlan, vékonyka kis hangján azt mondja, felolvasva az apjának adott listát: "Hazudik."

Aztán látjuk, hogy amikor elköszön reggel a lányától az iskola előtt, futva indul valahova, miközben a kislány azt mondja: "hazudik arról, hogy van munkája". Látjuk, amint nap mint nap a munkaközvetítőnél kuncsorog újabb alkalmi munkákért, legyen az bármennyire is megalázó, és a gyermek úgy tesz, mint aki semmiről sem tud, csak ebből a papírból derül ki, amit reggel az apja kezébe nyomott. "Hazudik arról, hogy van pénzünk. Hazudik arról, hogy nem fáradt. Hazudik, hogy nem éhes! Hazudik, hogy mindenünk megvan."

És miközben a munkaközvetítőt látjuk, ahogy nemet int a fejével az apa munkakeresésére, kedvesen, de mégis szomorúan mosolyogva ingatja a fejét az apa kétségbeesett könyörgésére, a kislány tovább mondja: "hazudik a boldogságáról".

"Hazudik... miattam" - hallatszik, majd a fogalmazás részlete látszik, az, ahol a gyermek leírja: "mint mindenki más, hogy egy jobb életet éljen." De a legvége a legmeghatóbb, mert a kislány mindezek ellenére - vagy talán épp ezért - azzal zárja a listát, hogy szereti az apukáját.

A hirdetés célközönsége persze ki más lehetne, mint azok a szülők, akik jobb jövőt szeretnének biztosítani a gyermeküknek? Hogy betalál-e náluk a reklám, azt persze nem lehet tudni, de abban biztosak vagyunk, hogy nem véletlenül lett ennyire népszerű a film és nem véletlenül kapta fel a nemzetközi bulvársajtó sem.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.