Két és fél év múlva lép életbe a tilalom

Se hamburger, se sült krumpli? Száműzi a gyorskajákat a Disney!

Két és fél évet még várniuk kell az egészségtudatos szülőknek, de utána a gyerekeknek szóló tévé- és rádiócsatornából eltűnnek a gyorséttermek és gyorsételek reklámjai.

2012.06.06 11:29MTI

A Disney kedden bejelentette, hogy gyerekeknek szánt tévés és rádiós programjaiban, valamint internetes felületein a jövőben nem jelennek meg gyorsételek reklámjai.

A Walt Disney Co. az első a nagy médiavállatok közül, amely ilyen jellegű tiltást vezet be, bár az intézkedés csak 2015-ben lép életbe a már meglévő reklámszerződései miatt. Az új szabályozásnak megfelelően a gyorsételek, cukros gabonapelyhek, cukorkák, üdítők és egyéb élelmiszerek hirdetései tűnnek el a Disney-programokból.

Michelle Obama, az amerikai elnök felesége a bejelentést döntő jelentőségűnek nevezte. "Ezzel a kezdeményezéssel a Disney olyasmit tesz, amit az Egyesült Államokban korábban egyetlen nagy médiavállalat sem, és amit reményeim szerint a többi vállalat követni fog" - fogalmazott közleményében a first lady.

Mint a Disney jelezte, az ország egészségügyi törekvéseivel összhangban a gyümölcsök és zöldségek fogyasztását fogja propagálni, és segíteni akar az üdítő, a cukor és a telített zsírok bevitelének visszaszorításában.

Fotó: Freedigitalphotos


Egészségügyi és a gyermekkori elhízással foglalkozó szakemberek arra figyelmeztettek, hogy a gyorsételek tiltása nem feltétlenül hatékony. Az élelmiszeripar részéről kezdeményezett korábbi szabályozások ugyanis nem voltak elég következetesek abban a tekintetben, hogy a gyerekek számára milyen teremékeket lehet reklámozni. Egyes szakértők szerint azonban meglehet, hogy a Disneynek sikerül elérnie azt, amit a kormányzat nem tudott.

A Disney törekvése nem új keletű: a vállalat 2006-ban fogadta el az egészséges táplálkozás támogatásáról szóló irányvonalát azzal a célkitűzéssel, hogy a vidámparkjaiban és egyéb szórakoztatóipari egységeiben 85 százalékban egészséges élelmiszerrel szolgálják ki a látogatókat. A maradék 15 százalékot olyan különlegességeknek tartották fent, mint a születésnapokon szervírozott sütemények.

Robert Iger, a Disney főnöke úgy vélte, a gyerekek ragaszkodnak a megszeretett Disney-hősökhöz és történetekhez, így a vállalatnak páratlan esélye van arra, hogy egészségesebb életre ösztönözze és bátorítsa őket.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.