Vasút
Együttműködési megállapodásra készül a Cseh Vasutak és a MÁV-START
A Budapest-Prága nemzetközi vasúti vonal szolgáltatási színvonalának emelése érdekében együttműködési megállapodásra készül a Cseh Vasutak és a MÁV-START.
2016.07.02 20:30MTIPavel Krtek, a Cseh Vasutak elnök-vezérigazgatója a Vasutas Magazinnak presztízskérdésnek nevezte, hogy tető alá hozzák az együttműködést a magyar vállalattal.
A Cseh Vasutak nemcsak a Prága-Berlin-Hamburg, illetve a Prága-Bécs vasútvonalat akarja színvonalasabbá tenni, hanem a Prága-Budapest vonalat is, ehhez arra van szükség, hogy a magyar és a cseh vasúttársaság szerződésbe foglalja az egységes járműparkra és a szolgáltatások színvonalára vonatkozó követelményeket. Ennek érdekében a magyar fél teljes körűen felújítja a spanyoloktól a kilencvenes évek közepén vásárolt CAF kocsikat, ők pedig pályázatot írtak ki 50 modern, 200 kilométer óránkénti sebességre is képes kocsik beszerzésére, ezzel a Budapest-Prága nemzetközi vonalon jelentősen javulhat a szolgáltatás színvonala - hangsúlyozta a cseh vasúttársaság vezetője.
Az cseh vasúttársaság elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Cseh Vasutak az elmúlt öt évben 30 milliárd cseh koronát (mintegy 330 milliárd forintot) fordított a vasútikocsi-állomány fejlesztésére részben uniós, részben saját forrásból, az Európai Unió 2007-2013-as költségvetési ciklusának támogatásaiból összesen 90 új vonatot szerzett be a regionális vonalaira, a következő években pedig évi 2-2,5 milliárd koronát (mintegy 22-27 milliárd forintot) költene a járműpark fejlesztésére.
Pavel Krtek szerint a közép-európai vasúttársaságoknak össze kell hangolniuk a tevékenységüket, hogy képesek legyenek ellensúlyozni a francia és a német nemzeti vasútvállalatok hegemóniáját. Ausztria, Magyarország, Szlovákia, Szlovénia és Csehország - némely dologban pedig már Olaszország is - közösen igyekszik hatást gyakorolni vasúti ügyekben Brüsszelre - tette hozzá.
Az unió negyedik vasúti csomagjáról és a piac liberalizációjáról Pavel Krtek úgy vélekedett, hogy a Cseh Vasutak nem tudja teljes mértékben megvédeni eddigi piaci pozícióit a liberalizáció kiteljesedése után, visszaszorulhat egyes pályaszakaszokon, de a jobb szerződési feltételeknek köszönhetően akár nyereségesebbé is válhat. Csehországban részlegesen már nyitott a piac, de a vasúti teherszállítás esetében a liberalizáció nem hozta meg a várt eredményeket, a személyszállítás esetében pedig több problémához is vezetett - mondta.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 12:14 Kiemelten vizsgálja a NAIH a politikai célú adatkezelést a kampányban
- 11:13 Túlélte a bizalmi szavazást a skót kormány
- 10:25 Marihuánát találtak két Spanyolországból érkezett csomagban a Ferihegyen
- 9:22 Izraeli-palesztin - Megállapodást követelnek az elraboltak családtagjai és támogatóik
- 8:19 Többen meghaltak egy dél-kínai útomlásban - videó
- 7:38 Ivartalanítási program és egy állatvédelmi központ kialakítása is szerepel Vitézy Dávid programjában
- 6:18 A gerincvelő-sérülés gyógyításának lehetőségeit vizsgálják az SZTE kutatói
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06