Egy éves

Tízmilliárd feletti forgalmat bonyolított a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer

július első napja óta működő Nemzeti Mobilfizetési Rendszer az indulása óta eltelt egy évben 16,8 millió parkolási tranzakciót és 1,1 millió elektronikus autópálya-matrica vásárlást bonyolított, az előbbi összértéke 7 milliárd, míg az utóbbié 4,2 milliárd forint volt.

2015.07.08 12:13MTI

A társaság következő nagy projektje az elektronikus jegyrendszer bevezetése lesz a tömegközlekedésben, ez egyes területeken már idén ősszel működni fog - tette hozzá Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

Példaként említette, hogy úgy lehet majd jegyet venni mobiltelefonnal, hogy a jegyet az automata adja ki. A rendszert a társaság jövőre teljesen kifejleszti, de a teljes bevezetéshez meg kell várni a MÁV, a Volán és a BKK integrálását, amelynek a kitűzött időpontja 2017 vége - ismertette a vezérigazgató.

A társaság 2012-ben alakult, a mobil fizetési rendszer fejlesztését múlt év február elején kezdték, amely július elsején el is indult. Akkor 71 önkormányzati parkolási társaság volt a partnerük, jelenleg a számuk 74 és ezek 235 parkolási zónát fednek le. A viszonteladóik száma a kezdeti 5-ről 14-re emelkedett és idén két nemzetközi partner is jelentkezett náluk, hogy a Magyarországra érkező külföldieknek kínáljanak mobilfizetéses parkolást - ismertette az adatokat a vezérigazgató.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. alkalmazottainak a száma közel 40, ebben szerepelnek azok is, akik saját know-how-ra alapozott fejlesztéseket végeznek. A cég tagja az európai utazási és közlekedési rendszer platformját kidolgozó projekt, a MOBiNET konzorciumnak. A társaságot megkereste az Ispark, az isztambuli mobil parkolási társaság és együtt indítanak egy pilot-projektet a 20 milliós városban. Szintén érdeklődik a magyar rendszer iránt Svájc és Kazahsztán is - ismertette a nemzetközi kapcsolatokat Veres Mihály.

A vezérigazgató célként fogalmazta meg a mobil fizetés kiterjesztését a közszolgáltatásban és az okos rendszerek bevezetését. Ez utóbbi körben most indították el a Nemzeti Smart City fejlesztést, a platformhoz majd mindenki csatlakozhat, aki ezen keresztül kíván szolgáltatni.

Az egy év alatt rögzített 17,9 millió tranzakcióból az ellenőrök 14,4 milliót kérdeztek le. Az ügyfél megkeresésék száma 17,5 ezer volt, de ebből a valódi, kivizsgálást igénylő reklamáció mindössze 210 volt.

Az eddigi fejlesztések 800 millió forintba kerültek - válaszolta Veres Mihály az MTI kérdésére.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.