Nem volt egyértelmű a reklám
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt bíságolt a GVH
A CL Brokers Group Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztói csoportokkal kapcsolatos sajtóhirdetéseivel, a jogsértés elkövetéséért 3 millió 291 ezer forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
2015.01.20 15:57MTIA GVH megállapította, hogy a 2013. november 4. és 2014. április 11. között közzétett hirdetésekből nem derült ki egyértelműen, hogy a vállalkozás fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozik, és a kínált konstrukcióban nem nyújt kölcsönt.
A reklámok nem adtak egyértelmű információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól, például arról, hogy a fogyasztói csoport tagjai nem pénzhez, hanem vásárlói joghoz jutnak, s a fogyasztó nem a szerződéskötéskor, hanem később, akár évek múltán juthat a vásárlási joghoz és így a megszerezni kívánt dologhoz.
A tájékoztatás szerint a CL Brokers az igényelhető összegek, az időtartamok, a havi részletek, valamint a THM megjelenítésével azt a látszatot keltette a reklámokban, hogy a fogyasztó azonnal hozzájuthat az általa igényelt összeghez, amelyet ezt követően havonkénti törlesztéssel fizet vissza.
A közlemény kiemeli: a hirdetésekkel megcélzott fogyasztók jellemzően pénzügyi nehézségekkel küzdenek, a pénzügyi intézmények banki, pénzügyi szolgáltatásaiból nem részesülnek, valamint a jövedelmük és az életkoruk alapján kiszorulnak a banki hitelezés köréből. Ezek a fogyasztók az átlagosnál kiszolgáltatottabb, sérülékenyebb helyzetben vannak, így különösen érzékenyen reagálnak a hitelezéssel kapcsolatos lehetőségeket felvázoló reklámokra.
A versenyhatóság megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.
Az elmúlt években több versenytanácsi - és ezek alapján bírósági - döntés született a fogyasztói csoportok népszerűsítéséről. Ezek a többi között egybehangzóan kimondják, hogy a reklámoknak ki kell térniük e sajátos vásárlási társulás lényeges elemeire és sajátosságaira, hiszen a reklám akkor felel meg a hiteles és pontos tájékoztatásnak, ha abból megismerhető a konstrukció egyedisége.
A GVH korábban már többször felhívta a figyelmet arra, hogy 2014. január elsejétől nem lehet új fogyasztói csoportot létrehozni, azóta legfeljebb a kieső tagok helyébe lehet újakat felvenni.
A fogyasztói csoport tagjai együtt takarékoskodnak autóra, lakásra, és ha együtt van egy eszköz ára, akkor azt megvásárolják, és kisorsolják a tagok között.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 12:07 Hankó Balázs: Magyarország versenyképességét erősítik a Neumann János Program összesen 340 milliárd forintos pályázatai
- 11:24 Három 18. századi orgona szólal meg egy májusi koncerten a Pannonhalmi Főapátságban
- 10:54 Meteorológia: az idei volt a nyolcadik legenyhébb április
- 10:11 New Yorkban a Mozgókép Múzeumában ünnepelték a Magyar Film Napját
- 9:48 Látványos csillaghullás várható május első hétvégéjén
- 9:10 Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Innovációs Szövetség több szervezettel
- 8:44 MNB: ismét csalók élnek vissza a jegybank nevével
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06