Eladási eredmények

Jót tesz a Dacia a Renault-nak

A Renault csoport az első félévben mintegy 1,4 millió járművet adott el világszerte, ami csaknem 4,7 százalékkal több, mint tavaly. A Dacia márka értékesítése 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

2014.07.07 11:59MTI

A Dacia, a Renault alsóbb kategóriás márkája húzza továbbra is a francia vállalat eladásait, ami ellensúlyozza a Renault visszaszorulását a feltörekvő országok piacán - írta hétfőn a francia Les Echos hírportál.

A Renault csoport az első félévben mintegy 1,4 millió járművet adott el világszerte, ami csaknem 4,7 százalékkal több, mint tavaly. A Dacia márka értékesítése 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A Renault eladása nemzetközi szinten 9 százalékkal visszaesett az első hat hónapban, így mintegy 589 ezer járművet értékesített a vállalat. A legnagyobb csökkenés Algériában és Törökországban következett be, ahol mintegy harmadával, illetve negyedével kevesebb autót adtak el a tavalyihoz képest. Európában azonban bővült a Renault piaca: Portugáliában 68 százalékkal, Nagy-Britanniában 65 százalékkal, Írországban 52 százalékkal, Spanyolországban pedig mintegy 35 százalékkal több járművet értékesítettek az első félévben.

A Renault Franciaországban mintegy 313 ezer, a tavalyinál 12,5 százalékkal több autót adott el az első hat hónapban, így a francia piac több mint egynegyedét fedi le. A vállalat Európában 3-4 százalékos növekedésre számít a második félévben.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.