Célkeresztben a vendéglátósok, taxisok

Megkezdődtek a nyári fogyasztóvédelmi ellenőrzések

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei megkezdték a héten a nyári idegenforgalmi ellenőrzéseket, kiemelten a rendezvényekre kitelepült vendéglátósokat és a taxisokat vizsgálják.

2014.06.04 12:51MTI
freedigitalphotos.net/Serge Bestasius Photography

Az ellenőrzés kiterjed a szezonális termékek - gyerekjátékok, gyermek sporteszközök, kerti bútorok és elektromos grillek - közül a testi épséget és egészséget veszélyeztetőkre - tette hozzá Kathi Attila, a hatóság stratégiai kabinetjének vezetője.

A vendéglátósok ellenőrzésének célja a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatók kiszűrése, továbbá a szabályos árfeltüntetés ellenőrzése. Ez utóbbi a fogyasztók tájékoztatásának a része és a hatóság próbavásárlásokkal is vizsgálja azt.

A vendéglátásra különösen igaz, hogy az országimázs része, és az itt tapasztalt jogsértések ártanak Magyarország jóhírének - fejtette ki Kathi Attila. A taxisokat próbautazással ellenőrzik, rendszerint a velük idegen nyelven kommunikáló hatósági ellenőrök.

Egyebek mellett vizsgálják azt, hogy a taxaméter által jelzett alapdíj megfelel-e a táblázatban szereplőnek, és hogy a taxis ad-e számlát, illetve nyugtát. A cél nem a bírságolás, hanem a jogkövető vállalkozások arányának a növelése. Így azok az ellenőrzött vállalkozások, amelyeknél mindent rendben talált a fogyasztóvédelmi hatóság, felkerülnek az NFH pozitív listájára - tette hozzá a kabinetvezető.

Tavaly a magyar utasoknak 12 millió forint visszaszerzésében segítettek a külföldi cégektől - mondta a tájékoztatón Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ igazgatója.

Az NFH keretében működő szervezet a határon átnyúló fogyasztói panaszok megoldásával foglalkozik. Gyakran érkeznek fogyasztói panaszok például a repülőgép késése és a poggyász elveszése miatt, de szerepel a listán az internetes vásárlás és a szállás nem megfelelő minősége is - sorolta az igazgató az előforduló ügyeket.

Akik az Európai Fogyasztói Központnál jelentkeznek panaszukkal, 3-4 hónapos elintézési határidővel számolhatnak, ám a pereskedés sokkal tovább tartana.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.