Indul a népszerűsítő kampány

"A magyar konyha elképzelhetetlen magyar paprika nélkül"

"A magyar konyha elképzelhetetlen magyar paprika nélkül", a most kezdődő, a magyar paprikát népszerűsítő kampány célja a fogyasztás növelése.

2013.08.16 16:00MTI

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a kampány nyitórendezvényén többek között arról beszélt, hogy a paprika "nemzeti büszkeségünk, a magyar identitás része", a népművészetben és a gasztronómiában is egyaránt kiemelt helyet foglal el, de a magyar mezőgazdaságban is jelentős szerepet tölt be. Kitért arra, hogy a magyar paprika legnagyobb részét a Dél-Alföldön, Szentes környékén termelik meg.

Magyarországon évente 160-170 ezer tonna a teljes termelés. Hazánk az unión belül az ötödik legnagyobb paprikaexportőr.

Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója elmondta: az Auchan érdekelt abban, hogy a vevők vásárlóereje nőjön, és lehetőséget kíván teremteni a magyar beszállítóknak. Ezért vesz részt a paprikát népszerűsítő kampányban az Auchan Magyarország Kft. Tájékoztatása szerint az Auchan zöldség-gyümölcs osztályán a beszállítók 80 százaléka magyar, és az eladott áruk 95 százaléka magyar termék.

Megjegyezte: egy közelmúltban megtartott beszállítói fórum eredményeként 20 új magyar zöldség-gyümölcs beszállító csatlakozott az Auchan beszállítóihoz. Farkas Sándor (Fidesz) országgyűlési képviselő, a parlament mezőgazdasági bizottsága kertészeti albizottságának elnöke arról beszélt, hogy Szentes környékén évszázadok óta termelik a paprikát, ebből a dél-alföldi régióból származik a magyar paprika jelentős hányada. Reményét fejezte ki, hogy a paprikatermesztés bővülését segíti a mostani népszerűsítő akció is.

Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) elnöke ismertette: a magyar paprikatermelés mennyisége jelenleg 170 ezer tonna, és növekvő tendenciát mutat. Emlékeztetett arra, hogy a korábban még évi 200 ezer tonnás mennyiség 2000-2005 körül kezdett el csökkenni.

A mostani mennyiségi emelkedés illeszkedik a világtrendbe, ugyanis a paprikafogyasztás és -termelés lineárisan nő. Már működik egy fejlesztési program, amely ezer hektár területű, új fóliasátor és üvegház létrehozását célozza. Ennek eredményeként a mostani 170 ezer tonnás éves paprikatermelést Magyarországon 250-270 ezer tonnára lehet növelni - tette hozzá.

A kampánymegnyitót követően Ambrus György olimpiai és világbajnok mesterszakács, valamint kollégái által paprikából készített ételkülönlegességeket - közöttük lecsót - kóstolhattak a vásárlók és az esemény résztvevői.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.