Sok időre a földön rekedt

Áprilisban továbbindul a Solar Impulse 2

Áprilisban folytatja útját a Hawaii-szigetekről az amerikai szárazföld felé a napelemes svájci repülőgép, amely az üzemanyagcellák túlhevülése miatt rekedt hosszú időre a földön júliusban.

2015.12.23 20:13MTI
Wikipedia/Milko Vuille

Áprilisban folytatja útját a Hawaii-szigetekről az amerikai szárazföld felé a Solar Impulse 2 napelemes svájci repülőgép, amely az üzemanyagcellák túlhevülése miatt rekedt hosszú időre a földön júliusban. André Borschberg, a kizárólag napelemmel működő repülőgép egyik pilótája szerdán, a 24 Heures című svájci lapnak adott interjúban számolt be arról, hogy sikerült összegyűjteni az út folytatásához szükséges 20 millió eurót (6,3 milliárd forint).

A pilóta közölte, hogy a kényszerpihenő alatt kicserélték a napelemeket, javítottak a szigetelésükön és mechanikus hűtőrendszert szereltek fel. A megújult géppel február 20-án megkezdik a földi teszteket, márciusban a próbarepüléseket, április 20-án pedig elindulnak Észak-Amerika felé.

Borschberg szerint ez lesz a legalkalmasabb időpont a továbbrepülésre, mert a nappalok már elég hosszúak, az éjszakák pedig rövidek lesznek. Véglegesen még nem jelölték ki az útvonalat, a célállomás ugyanúgy lehet a kanadai Vancouver, mint az amerikai San Francisco, Los Angeles vagy Phoenix, de bármelyik állomást is válasszák, onnét hamar továbbindulnak a keleti part felé az Atlanti-óceánon átrepülésére.

A svájci konstrukciójú napelemes repülőgép március 9-én kezdte meg világ körüli útját Abu Dzabiban, és eddig 18 ezer kilométert tett meg. Május 31-én a kínai Nankingból közvetlenül akart Hawaiira repülni, június 1-jén azonban a rossz időjárási feltételek miatt kénytelen volt nem tervezett leszállást végrehajtani a japán Nagojában, ahol csaknem kerek egy hónapig vesztegelt a jó időre várva.

A 2,3 tonnát nyomó és 72 méter szárnyfesztávolságú repülőgép felszínét 17 ezer napelem borítja, sebessége elérheti az óránkénti 140 kilométert. Elvilág megszakítás nélkül repülhet, mert a nappal gyűjtött napenergia elég az éjszakai repülésre is. A különleges járművet felváltva vezeti André Borschberg és pilótatársa, Bertrand Piccard.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.