Az Oxxo Racing Team Franciaországban tesztelt

1500 LE, 5000 Nm, 22,5 col, fix differenciálmű - elindult az idei kamionverseny szezon

Szobi Balász élete legjobb köridejét futotta kamionnal a Cheneviere versenypályáján. Tört a differenciálmű és a hátsó fék is, de semmi sem állhatott Balázs útjába, hogy hét tizedet javítson tavalyi legjobb köridejéhez képest.

2010.04.06 13:19truckrace.hu

Megkezdődött a 2010-es évad az Hahn-Oxxo Racing Team számára. Strassburgtól 80 km-re Franciaországban, Chenevieres versenypályáján került sor a 2010-esz FIA Truck Racing Európa-bajnokság első tesztjére. A fáradtságos fejlesztőmunka meghozta gyümölcsét. Erősebb alváz, fix differenciál, új futómű, ezek mind hasznos újítások a 2010-es járművön.

Az új kamionon történt változások nagy része az FIA által közölt új szabályoknak köszönhető. Vegyük például a speer differenciál eltörlését, amit ezentúl 100%-ban fix differenciálmű helyettesit majd. Természetesen az átállás nehézségeket okoz a pilóták számára, mert ez a változtatás nagymértékben megváltoztatja a kamion karakterét.

Chenevieres-ben, a reggeli órákban esős pálya fogadta Balázsékat. Az első körök alatt még nehezebb volt az irányítás, kanyarban instabil, tolja az orrát, majd hirtelen tör ki a hátulja. Próbálják az ideális beállításokat keresni, de az eltört differenciál és az új alkatrészek beszerzése lassítja a telemetriai adatok elemzését.

 „A Truck Racing Európa-bajnokságot hívjuk csak Truck Drift bajnokságnak.” mondta Szobi Balázs pilóta az első tesztkörök után. MAN-je többet töltött keresztben gyorsítva a pályán, mint egyenesben.

Szobi Balázs és Kiss Norbert

Az FIA közlése szerint az új differenciál költségcsökkentő hatással lesz a sportágra, de ha a teszt közben bekövetkezett új fix rendszer törését vagy a kétszeres gumikopást vesszük alapul, ez nehezen valósulhat meg.

Cheneviere versenypályáján mutatkozott be először a csapatnak Kiss Norbert többszörös magyar gyorsasági bajnok, mint az Oxxo Racing tartalék pilótája. "A kamion brutális, nincs rá jobb szó, nyers erő és igy is kell bánni vele. Teljesen más, mint egy Seat Leon. Sokat kell még tanulnom Balázstól, aki jóval tapasztaltabb nálam a kamionsportban, de úgy érzem, gyakorlással jó köröket tudok majd menni én is ebben a kategóriában."- tette hozzá Norbi az első köröket követően.

A FIA 2010-es European Truck Racing Championship versenynaptára

- Misano          2010.05.22-23.  
- Albacete        2010.06.05-06.         
- Nogaro           2010.06.19-20.        
- Nürburgring     2010.07.23-25.         
- Most              2010.08.28-29.         
- Zolder            2010.09.11-12.         
- Le Mans        2010.09.18-19.         
- Jarama          2010.10.02-03.  

További információk:

- A csapat honlapja: www.oxxoracing.com
- A csapat Facebook oldala: http://www.facebook.com/pages/Oxxo-Racing/62129091643
- A csapat Twitter csatornája: http://twitter.com/OxxoRacingTeam
- Az FIA European Truck Racing Championshipről többet a www.fia.com-on.
- További videók a youtubeon az Oxxo Racing megosztónál.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.