Felemás nap Nogaro-ban!

Nagy csaták, defekt és kiállás szombaton

Az Európa-bajnokság negyedik futamát Franciaországban, Nogaro-ban rendezték. A versenyhétvége pénteken egy sajtónappal kezdődött, a versenyzők egy órán át fuvarozták az újságírókat a Nogaro-i pályán.

2009.06.21 14:42truckrace.hu

Ezért, azon pilóták, akik ezt bevállalták kaptak egy plusz órányi lehetőséget a rendezőktől, hogy körözhessenek a pályán, ezáltal is jobban ismerkedtek annak íveivel, nyomvonalával.

A szabadedzések a szabályoknak megfelelően 2x20 percesek voltak. Az első szabadedzésen Balázsnak sikerült a nyolcadik helyet megszereznie, majd a második egy hatodik helyre volt elegendő. Versenyzőnk minden egyes körnél javítani tudott idején és ez nem csak az ő felkészülésének, hanem Jochen Hahn szakmai és technikai segítségének is köszönhető volt, aki minden kifutás előtt hasznos tanácsokkal látta el a magyar pilótát. Balázs ezeket betartván valóban tudott javítani idején, így a pénteki szabadedzéseket hatodikként zárta, amit mindenki nagyon pozitívan értékelt. Persze nem lett volna teljes a nap a szokásos kamion meghibásodások nélkül.

Balázs már napközben panaszkodott Jobbágy Ákosnak és Éder Attilának, hogy a kuplungszerkezet nem működött megfelelően és valami okból kifolyólag nehezen vette a sebességet. Így miután kiment a boxutcába- , hogy ellenőrizzék a meghibásodást - kiderült, nem csak a kuplunggal voltak gondok, hanem a motorral is, amely furcsa kattogó hangot adott ki. A szerelők hajnali kettőig dolgoztak a monstrumon, hiszen a motort és váltót ki kellett emelni, hogy megjavítsák.

Éder Attila elmondása szerint a kamionba új féktárcsákat kellett elől szerelni, új fékbetétekkel - mivel a kuplung máshonnan kapja a levegőt, a gyorsabb váltás érdekében, - a turbó le lett ellenőrizve, egy olajelvezető cső, majd további két gumicső is ki lett cserélve, amelyek eléggé elhasználódtak és félő volt, hogy menetközben megadják magukat. Balázs tehát egy rendbetett kamionnal vághatott neki a másnap reggeli megmérettetésnek.


A szombati nap egy 15 perces warm up-al kezdődött, amelyet egy 20 perces időmérő követett. Sajnos a bemelegítő edzés nem sikerült túlságosan jól, ugyanis a pénteki 6. helyről Balázs a 15. helyre csúszott vissza. Ezt tetézte egy füstölgés is, amely a kamionból szivárgott és ezzel Balázsnak a 15 perces bemelegítő edzése be is fejeződött, hiszen kénytelen volt a boxutcába vinni a kamiont ellenőrzésre. Ám szerencsére ezúttal sem motor, sem turbó hibát nem észleltek a szerelők.

Aztán jött az időmérőedzés, amely során - mint tudjuk - egyetlen egy esélyes kör van – amit vagy képes teljesíteni a versenyző első próbálkozásra, vagy több lehetősége nincs rá. A kamionra új gumi került, amellyel Balázs kapott plusz egy másodpercet. Míg pénteken 1.55.3 mp-t futott egy kör alatt, addig az új gumival ennek az időnek 1.54.3 mp-nek kellett volna lennie - ehhez képest Balázs ideje 2-3 mp-el lett rosszabb, ami azt eredményezte, hogy az időmérő utáni első versenyen csak a 12. helyről rajtolhatott el.

A Nogaro-i pálya nem Szobi Balázs kedvence, ahol eddig háromszor próbálhatta ki vezetési tudását, de egyik alkalommal sem született kiemelkedő eredmény – nyilatkozta Balázs, aki csalódottan tette hozzá, hogy nem elégedett a teljesítményével, és bár pénteken az elért hatodik időnek köszönhetően még úgy érezte képes lesz felnőni a pályához –szombaton mindez megdőlni látszott. Balázs tehát a szombati nap első versenyét a 12. helyről kezdte, és bár ez a pozíció nem igazán tetszett neki, azért annak örült, hogy a rajtja nagyon jól sikerült.

Ezúttal nagyon figyelt a fék-gáz kombinációra és így ennek köszönhetően három versenyzőt is maga mögé utasított. Nem sokkal a rajt után volt egy jobbos- balos kanyarkombináció és Balázs a harmadik kanyarban már a kilencedik helyen dübörgött kamionjával. A pálya felénél izgalmas csatát vívott Frankie Vojtisek-el, aki nagyon közel férkőzött hozzá, ám Balázs kitartóan hárította a cseh támadását, és mivel ő volt a belső jobb íven a Renaultoshoz képest, így az első versenyt végül a kilencedik helyen be is tudta fejezni – ezzel két Eb-pontot szerezvén a csapatnak.


Balázs a második versenyen a kilencedig helyről rajtolt és a fordított sorrendnek köszönhetően mind olyan versenyzők kerültek elé, akik az élen állnak az Eb-listán. Tudta nem lesz könnyű dolga. Már az első kanyarban összeakadt a cseh Frankie Vojtisek-el – akivel, pár órával korábban is vívott egy csatát.

Ennek a manővernek köszönhetően a Renault pilótája kapott egy box áthajtási büntetést, míg Balázs egy defektet – ami azt eredményezte, hogy pilótánk az első kört sem tudta befejezni és kénytelen volt feladnia a versenyt. Balázs számára nem maradt más, mint a nézőtérről figyelni a kamionok őrült száguldását, ám valljuk be, ez egy vérbeli versenyzőnek nem ugyanazt az élményt nyújtja, mint a nézőknek.

A második verseny bár pontot nem hozott, tanulsága mégis van: érdemesebb óvatosabban rajtolni és kerülni az extrém helyzeteket, mert úgy több az esély a pontszerzésre és a verseny befejezésére. Ennek ellenére szomorúságra semmi ok, hiszen erről (is) szól a versenysport, és vasárnap egy újabb nap, amelyen az Oxxo pilótája újra bizonyíthat.


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.