null

Daewoo Leganza

A középkategóriás autóban minden megtalálható, ami fontos lehet: csúcsteljesítmény, biztonság, minõség, stílus és zajtalan suhanás.
2002.09.13 12:35

Biztonság

Fejlesztése során a Leganzát 324 töréstesztnek vetették alá. A Leganza karosszériája 30-70%-kal erõsebb, mint versenytársaié, a tetõ merevsége például négyszerese az amerikai elõírásoknak. Az elektronikus ABS által felügyelt hűtött tárcsafékek bármilyen idõjárási körülmények között is biztos megállást tesznek lehetõvé.

A biztonságot növeli a kipörgésgátló TCS, az övelõfeszítõk (Nyugat-európai rendszer) és a kétoldali légzsákok. Ezek a felszerelések a piaci igényeknek megfelelõen opcióként rendelhetõk.

Fejlesztési koncepció: "A csönd az autóért beszél"

"A csönd az autóért beszél" - szlogen különösen igaz a Leganzára. Nemzetközi tapasztalatai segítségével a Daewoo megpróbálja megépíteni a "hallhatatlan" automobilt. Ennek érdekében osztályozták az autóban menet közben hallható zajokat. Az elsõ csoportba kerültek a hajtáslánc, a futómű és a beltér zörejei, másodikba pedig a kintrõl beszűrõdõ zajok.

Bizonyos hangforrásokat - ilyen például a motor - nem lehet megszüntetni, ezért arra kell törekedni, hogy csökkentsük, illetve kirekesszük õket az utastérbõl. A motorzajt jelentõsen csökkenti az egyetlen vezérműszíj alkalmazása.

A motorzajok utastérbe kerülését a kilenc rétegű műszerfal-szigetelés és a három rétegű ajtóbélés akadályozza meg, melyet elõször alkalmaznak koreai gépjármûben.

A Leganza minden fordulatszám-tartományban halkabb, mint a Toyota Camry, mind a beszédhang, vibráció, mind az éles hangok terén. A beszédhang érték (articulation index) azt méri, hogy mennyire érthetõ a normál hangerejû beszéd a haladó autóban.
A Leganzában még nagy sebességnél sem kell hangosabban beszélni a megszokottnál.

Leganza - ami a név mögött van

A Leganza név két olasz szó, az "elegante" - "elegáns" és a "forza" - "erõ" ötvözete, mely szavak hűen tükrözik az autó értékeit.

Műszaki jellemzõk

Motor

a 2000 cm3-es SOHC motor teljesítménye 106 lóerõ, végsebessége 187 km/óra (manuális váltóval)
a 2000 cm3-es DOHC motor teljesítménye 133 lóerõ, végsebessége 206 km/óra (automata)
német ZF automata váltó
újfajta kerékfelfüggesztés különlegesen erõs, gumiperselyes kerékaggyal

Biztonság

megerõsített karosszéria, a tetõ merevsége négyszerese az amerikai elõírásoknak
hűtött tárcsafékek és elektronikus blokkolásgátló (alapfelszereltség vagy opció)
Traction Control System - kipörgésgátló, övfeszítõk, kétoldali légzsák

Kiegészítõk

zajcsökkentés: egy vezérműszíj helyettesíti a szokásos három szíjat, hidraulikus motortartó-bakok, 9 rétegű műszerfal, 3 rétegű ajtók
100 Watt teljesítményű magnósrádió (opció), CD-váltó (opció), 6 hangszóró, légkondicionálóval kombinált elektronikus hõmérsékletszabályozás, utastéri levegõszűrõk, napfénytetõ (opció)
nagyméretû vezetõoldali ablaktörlõ, tágas utas- és csomagtér, nagyméretű kesztyűtartó és ajtózsebek

prev[2/2]
  1. 1. oldal
  2. 2. oldal

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!
Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.