Muri Enikő és Oláh Gergő is medvebőrbe bújt

Korcsolyázva védik a jegesmedvéket az X-Faktor sztárjai

Csaknem kétezren korcsolyáztak a Városligeti Műjégpályán, az esemény a jegesmedvék élőhelyének megmentéséért folytatott kampány része volt. A mozgalomhoz több híresség is csatlakozott.

2013.01.28 12:29ma.hu

Közös kampányba kezdett a nemzetközi állatvédő szervezet, a WWF és a világon talán legismertebb üdítőgyártó vállalat, a képzeletbeli zászlójára is egy jegesmedvét kitűző Coca-Cola, hogy felhívják a figyelmet a jegesmedvék élőhelyének folyamatos csökkenésére és nemzetközi összefogást hirdessen a jégmezők megóvásáért. Az Arctic Home elnevezésű kampány része volt a hétvégén megrendezett korcsolyázás is a fővárosi Városligeti Műjégpályán, amelynek részeként számos híresség is medveálarcot húzott és úgy siklott a jégen.

Csatlakozott a kampányhoz és a kétezer résztvevő között csúszott többek között az X-Faktor tavalyi második helyezettje, a legjobb női versenyzőnek választott Muri Enikő és az idei győztes, Oláh Gergő, de medveként csúszott Istenes Bence is. Utóbbi bevallotta, hogy nyáron előszeretettel használja a kerékpárt a közlekedéshez, ami sokat jelent a globális felmelegedés ellen vívott harcban, és mint mondta, óriási eredményeket lehet elérni már ilyen kis egyéni tettekkel is, hogy ne olvadjon tovább az Arktisz.


Muri Enikő a környezettudatos életre nevelés fontosságát emelte ki, miközben örömmel látta, hogy rengeteg kisgyerek látogatott el a rendezvényre a szüleivel. „Az ilyen rendezvények nagyon jó alkalmat jelentenek, hogy már gyerekként is megismerkedjenek a környezetvédelem fontosságával” - magyarázta. Oláh Gergő csatlakozott hozzá a véleményével, kétgyermekes apukaként elmondta, hogy már jó korán eldöntötték feleségével, hogy minél kisebb korban felhívják a gyerkőcök figyelmét a világunkat érintő problémákra és igyekeznek tudatosságra nevelni őket.

A korizókat a csúszás mellett egyéb jegesmedvés programok is várták, többek közt együtt fotózkodhattak egy életnagyságú jegesmedve-családdal, vagy megnézhették az Északi-sark vidékét bemutató minikiállítást. A szakmai alapot a WWF gárdája adta, akikkel bárki elbeszélgethetett a jegesmacikról és élőhelyükről, a mozgalom honlapján keresztül pedig akár adományokkal is segíthetik az sarkvidék megmentését.

A rendezvény egyik különlegessége volt a „polar bearing” aktivitás. A planking napjaink egyik legnépszerűbb őrülete, amelynek lényege, hogy a legkülönbözőbb felületeken kell mozdulatlanul feküdni egy kép erejéig. Az Arctic Home kampánynak köszönhetően a látogatók szombaton, a Városligeti Műjégpályán és az azt megelőző napokban Budapest több pontján is kipróbálhatták a planking nyomán született „polar bearing”-et vagyis a „pózolj jegesmedvével” aktivitást. A cél természetesen itt is a figyelem felkeltése volt a jegesmedvék élőhelyének megóvására.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.