Magyar kreátorok üzletei nyílnak

Divattervezők negyede Budapesten!

Meglehetősen gyakran cserélődnek az üzletek Budapest legrégibb sugárútján, az Andrássyn és környékén. A kissé megkopott boltok az elmúlt néhány hónapban szinte teljesen eltűntek és helyükre prémium és felső-középkategóriás termékeket áruló bérlők érkeztek.

2009.08.17 13:35ma.hu
Náray Tamás

A nagy nemzetközi brandek márkaképviseletei mellett a hazai tervezők is kezdik megvetni lábukat a környéken. Náray Tamás nemrég nyitott üzletet az Operaház tőszomszédságában és hamarosan itt nyílik meg Tóth Bori exkluzív szalonja is.

A Bajcsy Zsilinszkytől az Oktogonig a luxus, a presztízs és a pazar életvitel atmoszférája uralja az Andrássy utat és környékét. Az elmúlt évben jócskán kiszélesedett a nemzetközi divatszakma hazai képviselete, olyan tervezők érkeztek és nyitottak üzletet, mint Roberto Cavalli, Gucci a klasszikus, letisztult formáiról és színeiről híres Burberry, vagy az exkluzív mobiltelefonokat kínáló Vertu. Így jelenleg tizenegy luxusmárka képviselteti magát az egykori Népköztársaság útján.

A modern negyedek, az újragondolt ipari területek és az épülő, város fölé magasodó irodaházak és nagyberuházások mellett, egy-egy városrész funkciója is meghatározó lehet akkor, ha meg akarjuk rajzolni Budapest sziluettjét. A luxus-negyedek kialakítása nem csak a városi övezetek vonzerejének növelésére, de a gazdasági növekedés generálására is alkalmas.

A hazai fogyasztói réteg erősödése mellett ugyanis remélhetőleg külföldieket vonz majd a környékre a luxuscikk–turizmus is. A nemzetközi élmezőnybe megérkeztek az első magyar tervezők is.

Az Opera környéke reprezentatív képviselője a felső, felső-középkategóriás illetve prémium márkáknak. Itt nyílt üzlete nemrég Náray Tamásnak, és hamarosan ugyanitt várja a vásárlókat Tóth Bori exkluzív szalonja is.

Tóth Bori elmondta, abszolút elképzelhetőnek tartja, hogy a környék magas presztízse végett a hazai tervezőasztalokról lekerülő luxory termékek megálmodói, a nagy, nemzetközi brandekhez hasonlóan egymás után érkeznek majd a magyar Champs-Élysées-re. Így akár Európa egyetlen tervezői negyede a magyar fővárosban épülne.

- „Fontos, hogy ne csak a nagy, nemzetközi brandek márkaképviseletei uralják a hazai piacot. Van néhány nagyon tehetséges magyar tervező akik prémium márkákkal jelennek meg a piacon. ezek a hazai termékek pedig tökéletesen beleillenek a nagy divatdiktátorok által megrajzolt képbe.

Amikor luxustermékekről beszélünk, egy olyan elsődleges jelentéstartalommal bíró, státuszszimbólumok uralta világról beszélünk, ahol a terméket körülölelő világ éppoly fontos, mint maga a termék.

Egy egyszerű példa: ritkán teszünk ezüstkanalat műanyagtálcára. A környék önmagában nem garancia, de hitelesen képviselheti a tervező által meghatározott minőség minden körülmények között biztosítását.”

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.