Fesztivál

Gerendai elmondta, kik az idei Sziget legdrágább előadói

Rihannáért és a Muse-ért kell a legmélyebben a zsebébe nyúlni a Sziget Kft.-nek, amely idén 5-10 százalékkal drágábban adja a jegyeket, és jócskán növekvő bevételekkel számol. A nagy fellépők megfizetésére azonban nincs pénz, őket elviszik a gazdagabb, külföldi fesztiválok.

2016.07.06 07:30MTI

A Balaton Sound, a Gourmet, a Gyerek Sziget, a Sziget és a Volt fesztivált is szervező Sziget Kft. a tavalyi 10,2 milliárd forintnál legalább 15-20 százalékkal magasabb bevételt szeretne elérni - nyilatkozta Gerendai Károly, a cég ügyvezetője a Világgazdaságnak.

Gerendai Károly az újság szerdai számában megjelent interjúban elmondta: az idei rendezvényeken átlagosan 5-10 százalékkal emelték a jegyárakat, és persze a költségeik is növekednek. Az ügyvezető arra számít, hogy a bevételek nagyobb arányban nőnek majd, mint a kiadások.

Facebook official

A Sziget fesztivál körülbelül 6 milliárd forint - a tavalyinál valamivel jelentősebb - bevételt hozhat. A bevétel szerkezetében nincs jelentős változás, a jegyek, bérletek értékesítéséből befolyó összeg továbbra is legalább 75 százalékot tesz ki. A szponzorációból és a vendéglátásból származó bevétel körülbelül azonos, 10-12 százalék, az állami forrás pedig körülbelül egy százalékot tesz ki. A kiadások közül továbbra is a programokra fordított összeg a legnagyobb tétel, ezt követik a technikai jellegű költségek. Az idei Szigeten Rihanna és a Muse lesz a legdrágább előadó.

Gerendai Károly egyebek mellett kitért arra is, hogy az irreálisan magas fellépőárak miatt már nem akarnak, és nem is tudnak versenyezni a gazdagabb, nagy nemzetközi fesztiválokkal a sztárprogramokban, inkább a látványvilágra, a sokszínűségre vagy a jó minőségű szolgáltatásokra költenek, amivel megkülönböztethetik a Szigetet a többi fesztiváltól.

A jó program elvárás a közönség részéről, de a Szigeten egyre kevésbé a sztárok kiléte az elsődleges "hívószó". A Sziget sikere nem a korábbinál is erősebb programnak köszönhető, hanem a tudatosan erősített önálló brandnek és a Sziget-életérzésnek - mondta az ügyvezető.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.