Hol van már a hétfői adásszünet!

Tévézési szokások: háttérbe szorul a televízió

Egyre gyakrabban nézünk tévét mobileszközökön, gyakran nem is egyben, hanem különböző időpontokban és készülékeken.

2013.08.30 19:17Szilágyi Szabolcs - ma.hu

Az Ericsson ConsumerLab legújabb jelentéséből kitűnik, hogy a televíziózás terén egészen új hozzáállás kezd kibontakozni. A válaszadók 72%-a legalább hetente használja mobileszközét videó megtekintésére, és 42%-uk az otthonán kívül néz videó-tartalmakat okostelefonján, tabletjén. A felhasználók 75%-a egyszerre több feladatot is végez a mobilkészüléke használatával, miközben TV-t néz.

Szintén új trend, hogy a felhasználók ugyanazt a tartalmat több helyről és több alkalommal is megtekintik. Az Ericsson ConsumerLab ezt a típusú megtekintést "helyeltolásos megtekintésnek" nevezte el. Érdekes eredmény, hogy már a 65 és 69 év közötti válaszadók 41%-a is heti több alkalommal tekintett meg igény szerinti (VoD) vagy időeltolásos tartalmakat.

A felhasználók folyamatosan újraértelmezik a televíziót és a videót. Az emberek 82%-a legalább havi rendszerességgel használja a YouTube-ot vagy hasonló szolgáltatásokat, kérdés tehát, hogy például egy recept online megtekintése a konyhában csupán csak "utasítások" végigkövetése vagy esetleg már televíziózásnak számít.

Valójában a válaszadók több mint fele azt állította, hogy a számítógépük és az internetcsatlakozás szerves részét képezi a TV- és videónézési szokásaiknak. Ezek az eszközök lehetővé teszik a nézők számára, hogy kiválasszák és kombinálják, mit, hogyan és mikor kívánnak megnézni - hasonlóan ahhoz, ahogyan egy étteremben is választ az ember.

Megindult a verseny az első egyszerűen használható "à la carte" televíziós megoldásszolgáltatói pozíció eléréséért, amely szolgáltató megoldást kínál az összes fogyasztói televíziózási és videózási igényre. Ugyanakkor mindent összevetve még nem jött el az idő, hogy búcsút mondjunk a hagyományos televíziózásnak. A lineáris televíziózásnak továbbra is fontos szerepe van a fogyasztók életében, és nem tapasztalható visszaesés a használat gyakoriságában. Beszédes példa, hogy a válaszadók 36%-a érzi még mindig úgy, hogy a televíziózási szokásaik igen fontos része az élő sportesemények megtekintése.

A felmérésre Brazíliában, Kanadában, Chilében, Kínában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Mexikóban, Oroszországban, Dél-Koreában, Spanyolországban, Svédországban, Tajvanon, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban került sor. Összesen 30 otthoni interjúra, valamint 15 ezer szélessávú felhasználókkal készített online interjúra került sor.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.