Öngyilkos küldetést hajthatott végre

Szándékosan vezette a hegynek a gépet a pilóta?!

A nyomozók az elsődleges adatok elemzése alapján arra a megállapításra jutottak, hogy a Franciaországban lezuhant repülőgép katasztrófája nem véletlen baleset volt, hanem a pilóta nagyon is tudatos szabotázsakciója.

2015.03.26 15:09ma.hu

Tudatosan cselekedett és szándékosan vezette a Germanwings 9525-ös járatát a francia Alpok egyik hegyének a pilóta, 150 ember halálát okozva ezzel - erre a megállapításra jutottak a nyomozók az elsődleges adatok értékelése után. A pilóták beszélgetését rögzítő fekete doboz adataiból már csütörtök reggel kiderült, hogy a tragédia idején a másodpilóta egyedül volt a fülkében, mert a nála egyébként jóval tapasztaltabb vezetőt néhány perccel korábban kizárta onnan. Most azonban már a gép műszaki adatairól is vannak információk, és ezekkel összevetve a pilóták közt kialakuló veszekedést az ügyészség úgy véli: egyértelműen szabotázsakció történt, egy öngyilkos merényletet követett el a 28 éves Andreas Lubitz.

A vizsgálatot végző nyomozó - akinek a nevét nem hozta nyilvánosságra a külföldi sajtó sem - azt mondta, Lubitz "egy szót sem szólt", miközben a vezető pilóta a pilótafülke lezárt ajtaján egyre ingerültebben dörömbölt. A kapitány a mosdóba ment a baleset előtt néhány perccel, ám alighogy kilépett a fülkéből, Lubitz bezárta az ajtót - közölte Brice Robin ügyész egy Marseille-ben tartott sajtótájékoztatón.

Fotó: Wikipedia/Julian Herzog (Képünk illusztráció!)

Az adatrögzítőkből kiderült, hogy Lubitz nem esett pánikba akkor sem, amikor már nyilvánvaló volt, hogy elkerülhetetlen a vég, a légzése egyenletes maradt, közben viszont a mintegy 9700 méteres magasságcsökkenéshez nyilvánvalóan többször is rá kellett segíteni az irányítókar mozdításával, így tehát kizárható, hogy Lubitz rosszul lett vagy elaludt - automatikusan a szakértők szerint ez semmiképp nem történhetett volna meg. "Minden körülmény arra mutat, hogy szándékos volt" - foglalta össze Robin.

Ugyanezt erősíti az is, hogy a másodpilóta nemcsak a kapitány dörömbölésére nem válaszolt, de a földi légiirányítók hívásaira sem reagált. Az utasok sikolyát csak az ütközés előtti utolsó pillanatokban lehetett hallani - folytatta Robin, cáfolva ezzel azt a korábbi feltételezést, hogy a gépben légnyomásesés következett be és az utasok az oxigénhiány miatt öntudatlanságba zuhanva tulajdonképp "átaludták" a katasztrófát.

Lubitz nem szerepelt egyetlen terroristákat tartalmazó listán sem vagy amelyen a gyanús, megfigyelésre érdemes személyeket tartják nyilván. Ugyanakkor egyértelmű, hogy mindössze 100 repülési órája volt az Airbus A320-as géptípuson, ami ugyan elegendő a teljes felkészültséghez, de össze sem lehet hasonlítani a kapitány 10 ezer repült órájával - hangsúlyozta az ügyész. Az áldozatok hozzátartozóit sokkolta a hír, mikor megtudták, hogy nagy valószínűség szerint öngyilkos merényletet követett el szeretteik ellen a pilóta.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.