Darabokban a japán légierő

Anyák hullanak a japán repülőkről

Legutóbb egy 155 kilós kerozintartály zuhant a lakosságra, mindennapos eset egy csavar vagy egy anya.

2012.02.06 13:35Konrád - ma.hu

Komoly össztűz zúdul a Japán Légi Önvédelmi Erőre miután kiderült, több mint 100 olyan esetet nem hoztak nyilvánosságra, amikor különböző alkatrészek hullottak le harci gépekről repülés közben.

A LÖE szerint ezek az esetek nem jelentettek veszélyt a földi lakosságra, de a légi bázisok közelében élők szerint igenis szükség lett volna teljes körű tájékoztatásra, hogy az emberek tisztában legyenek azzal, milyen veszélyeknek vannak kitéve.

Az Asahi Shimbun kérésére a Védelmi Minisztérium légügyi hivatala 113 esetet hozott napvilágra, amikor a harci gépekről darabok potyogtak le 2007 áprilisa és 2011 decembere között. A légierő kilenc esetben értesítette a helyi hatóságokat, hat esetben pedig különböző médiumok lettek informálva.

16 eset a Komatsu bázis közelében történt, ahol a helyi lakosság régóta panaszkodik a zajos gyakorlatokra és egyéb problémákra. Miután tavaly októberben egy nagyjából 6,6 méter hosszú és 0,8 méter széles, 155 kilós üzemanyagtartály zuhant Nomi város lakott részére, a gyakorlatokat beszüntették.

Az F-15-ös önálló életet élő tartája - Fotó: Asahi Shimbun, 2012.02.06.

Ez kirívó esetnek minősült, mivel többségében csavarok és anyák hullanak le a gépekből és a légierő szerint ilyenkor nem szükséges értesíteni a helyieket, hiszen a “lehulló alkatrészek túl kicsik ahhoz, hogy jelentős kárt okozzanak, vagy az óceánba zuhantak.”

Minden LÖE bázis parancsnoka maga dönti el, értesíti-e az önkormányzatokat az ilyen esetekről. A hivatalos álláspont szerint, ha egy ilyen incidens bármiféle kárt okozhat a földön, akkor azonnal értesítik a hatóságokat. Néha akkor is, ha a veszély igen alacsony, de ez a légierő és a helyi vezetés közötti viszony függvénye. Tehát a japán önkormányzatoknak érdemes jóban lenni a pilótákkal, ha tudni szeretnék, mi minden potyoghat a fejükre.

A japán légierő F-15-öse - Fotó: Asahi Shimbun, 2012.02.06.

A légierő mintegy 200 F-15-ös, 70 F-4-es és 90 F-2-es gépet röptet japánban. A nyilvánosságra került incidensekből 91 köthető F-4-es repülőkhöz. A földi és a tengerészeti egységek is rendelkeznek repülőkkel és helikopterekkel, de ők a balesetek 90%-áról jelentést tettek az önkormányzatoknak.

A szakértők szerint nagyon nehéz megelőzni, hogy alkatrészek essenek le a több mint 2000 km/óra sebességgel közlekedő gépekről, amikre hatalmas gravitációs gyorsulás is hat. Miután Chikujo önkormányzata 2010 júliusában két másik - a Tsuiki Légi bázis környékén fekvő - városéval együtt felkérte a Kyushu Védelmi Hivatalt az információk nyilvánosságra hozására, a bázis hivatalnokai félévente informálják a helyi önkormányzatokat, még azokról az esetekről is, amik semmiféle veszélyt nem jelentettek a lakosságra.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.