Internet of things

A meghekkelt autó esete az autóiparral

Kiberbiztonsági szakértők az interneten kommunikáló járművek biztonsági kockázatainak demonstrálása céljából több kilométer távolságból átvették az irányítást egy mozgásban lévő autó vezérlő elektronikája felett annak vezeték nélküli adatátviteli kapcsolatain keresztül.

2015.07.22 14:36MTI

A szakemberek teljesítménye annyiban új, hogy korábban csak vezetékes kapcsolaton keresztül tudták felülbírálni a jármű vezérlőrendszerének utasításait.

Médiajelentések szerint az érintett modell, egy Jeep Cherokee gyártója, a Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) meglehetősen rossz néven vette és közleményben ítélte el az akciót, mivel szerinte azzal csak rosszhiszemű hekkereknek adtak ötleteket. "Az FCA semmilyen körülmények között nem támogatja és nem tartja elfogadhatónak olyan útmutató közzétételét, amely lehetővé teszi egy jármű irányítási rendszere feletti illetéktelen és törvénytelen ellenőrzés átvételét" - írja az FCA közleménye.

Az akciót végrehajtó két informatikus, a Twitter fejlesztője, aki korábban az amerikai nemzetbiztonsági ügynökségnél, az NSA-nál dolgozott, valamint az IOActive kiberbiztonsági vállalat igazgatója, a Wired magazinban publikált videóban mutatta be módszerét a jármű irányításának az átvételére.

A szakemberek az FCA közleményére azzal védekeztek, hogy a közvélemény figyelmének felkeltésével igyekeznek előrelendíteni a járműbiztonság fejlődésének az ügyét. "Ugyanaz a célunk (mint az autógyáraknak): megvédeni a járművezetőket a kibertámadásoktól" - szögezte le Charlie Miller, aki korábban rendszerfeltörő eszközöket fejlesztett az NSA számára.

A művelet persze az NSA figyelmét sem kerülte el. "A Chrysler.exe összeomlott, zárja be a programot, tárcsázza a 911-et" - közölte nem csekély malíciával fűszerezve hétfőn az ügynökség Twitter üzenetben.

A probléma persze nem korlátozódik a demonstrációra kiszemelt Chrysler autógyár modelljeire, hiszen minden autógyár minden új modellje ki van téve az irányítási rendszer feltörése veszélyének. Az autóipar tudatában van a problémának és annak is, hogy biztonsági szempontból el vannak maradva a számítástechnika egyéb területei mögött, különös tekintettel a dolgok internete és az M2M (gép-gép közötti kommunikációs) technológia rohamos terjedésére.

Two hackers developed a tool that can hijack a Jeep over the Internet. Watch as WIRED senior writer Andy Greenberg takes the SUV for a spin while the hackers attack it from miles away. Full story: http://wrd.cm/1GzrQVn

Posted by WIRED on 2015. július 21.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.