Új közösségi stratégia kell

Nem éri meg a Facebookon és a Twitteren hirdetni

A Forrester szerint az online marketing "következő nagy dobását" a márkázott közösségek jelenthetik.

2014.11.23 22:00ma.hu

A Forrester kutatócég szerint a cégek túlságosan sok időt, pénzt és energiát ölnek abba, hogy a Facebookon és a Twitteren népszerűsítsék a termékeiket. Pénteken közzétett tanulmányuk szerint a nagy közösségi oldalakon futó kampányok egyáltalán nem hatékonyak: a márkák követőinek alig 2 százalékát érik el és csak 0,07 százalékukat aktivizálják.

„Egyértelmű, hogy a Facebook és a Twitter nem kínál olyan fogyasztói elérést a hirdetők számára, amilyet a marketingvezetők szeretnének – írta a tanulmányban Nate Elliott, a Forrester alelnöke. – Ennek ellenére a legtöbb márka továbbra is ezeket az oldalakat használja közösségi kommunikációja legfontosabb felületeként – és ezzel komoly anyagi, technológiai és emberi erőforrásokat pazarol el.”

Elliott szerint itt lenne az ideje annak, hogy a marketingesek új közösségi stratégiákat dolgozzanak ki, és olyan oldalakon, felületeken futtassák a kampányaikat, amelyeken keresztül tényleg elérhetik a potenciális vásárlókat.

A Forresters szerint a következő nagy dobást az olyan „márkázott közösségek” jelenthetik, mint a Sony PlayStation 4-et népszerűsítő mikroszájtja, a GreatnessAwaits.com, amely több mint 4,5 millió látogatót vonzott.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.