Új közösségi stratégia kell
Nem éri meg a Facebookon és a Twitteren hirdetni
A Forrester szerint az online marketing "következő nagy dobását" a márkázott közösségek jelenthetik.
2014.11.23 22:00ma.huA Forrester kutatócég szerint a cégek túlságosan sok időt, pénzt és energiát ölnek abba, hogy a Facebookon és a Twitteren népszerűsítsék a termékeiket. Pénteken közzétett tanulmányuk szerint a nagy közösségi oldalakon futó kampányok egyáltalán nem hatékonyak: a márkák követőinek alig 2 százalékát érik el és csak 0,07 százalékukat aktivizálják.
„Egyértelmű, hogy a Facebook és a Twitter nem kínál olyan fogyasztói elérést a hirdetők számára, amilyet a marketingvezetők szeretnének – írta a tanulmányban Nate Elliott, a Forrester alelnöke. – Ennek ellenére a legtöbb márka továbbra is ezeket az oldalakat használja közösségi kommunikációja legfontosabb felületeként – és ezzel komoly anyagi, technológiai és emberi erőforrásokat pazarol el.”
Elliott szerint itt lenne az ideje annak, hogy a marketingesek új közösségi stratégiákat dolgozzanak ki, és olyan oldalakon, felületeken futtassák a kampányaikat, amelyeken keresztül tényleg elérhetik a potenciális vásárlókat.
A Forresters szerint a következő nagy dobást az olyan „márkázott közösségek” jelenthetik, mint a Sony PlayStation 4-et népszerűsítő mikroszájtja, a GreatnessAwaits.com, amely több mint 4,5 millió látogatót vonzott.