Táncolj a hüvelykujjaddal!

Tarol a magyar okostelefon alkalmazás

SongArc; az új, ingyenes, magyar fejlesztésű zenei játék belopta magát a Nokia készülékek tulajdonosainak szívébe.

2013.11.23 05:30Szilágyi Szabolcs - ma.hu

Egy hónap alatt a fejlesztők több mint negyed millió letöltést regisztráltak, és a Windows Phone Áruház játékai között az Egyesült Államokban nem csak a zenei kategóriában lett abszolút első, de az összes játék közül is a 6. legmagasabbra értékelt, valamint felkerült a Top 10 ingyenes játékok közé is. A játék népszerűsége azóta is töretlen, még novemberben átlépheti a félmillió letöltést.

Amatőr zenészként az ötletgazdát, Velvárt Andrást az az alapötlet vezérelte, hogy a zenélés élményét adja a felhasználóknak, akik így aktív zenehallgatókká válnak. Máig ez az egyik fő irányelv a játék további fejlesztése során és a csapat minden ötletet aszerint mérlegel, hogy mennyire szolgálja az aktív zenehallgatás élményét. Szintén lényeges szempont, hogy a játékos saját zenéivel játszhat, saját "kottákat" készíthet és oszthat meg a többi SongArc játékossal. Így azok is játszhatnak, akik nem szeretnének, vagy nem tudnak új kottát készíteni.

"A játék lényegét legfrappánsabban egy felhasználó fogalmazta meg: 'Táncolj a hüvelykujjaddal!' a kedvenc zenédre." - magyarázza Velvárt András - "Az alkalmazás olyan élményt nyújt, mintha az ujjunkkal egy képzeletbeli zongorán vagy az asztalon játszanánk a dallamot. Nem kell hozzá zenei előképzettség, csak némi ritmusérzék." A játékosoknak a képernyő tetejéről érkező geometriai formákat kell "elkapni" a megfelelő ritmusban. Ezek az alakzatok a zenével összhangban érkeznek a képernyő aljára, így a hüvelykujjak a SongArc játékban egy virtuális "hangszeren" követik a dallamot. Emellett egy-egy gitárszóló, zenei hajlítás vagy akár ritmus átadására is lehetőség van a dallammal együtt mozgó simítás - más néven swipe - segítségével, és ha megfelelő ütemben/ritmusban sikerül a telefont megmozdítani.

A játék fejlesztésében és tökéletesítésében két egyetemista, Kapos Ádám és Kiss Dávid vállalták az oroszlánrészt. A prototípust a Nokia, a Microsoft és a finn Aalto Egyetem közös programjában, az AppCampus-on is pályáztatták, ahol sikerült elnyerni a támogatást. Kihívást jelentett, hogy a felhasználók saját zenéi számos forrásból származhatnak és szinkronba kellett hozni a kottákat a zeneszámok egyes változataival.

Manapság egy játék nem lehet sikeres közösségi élmény nélkül. A SongArc játékosai megosztják pontszámaikat a népszerű közösségi oldalakon, így kialakul egy természetes verseny a rajongók között. Ugyanakkor a kották készítése és megosztása is közösségi funkciónak tekinthető, így nem csak a verseny, hanem az internetes generációkra jellemző kooperáció is jelen van. Ennek bizonyítéka az, hogy egy hónap alatt a rajongók több mint tizenötezer dalhoz készítettek kottákat és tették ezeket a dalokat alkalmassá arra, hogy minden felhasználó játszhasson velük.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.