Sürgős változtatás

Változhat az időmérő a Forma-1-ben

Az FIA már a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Bahreini Nagydíj előtt változtathat az időmérő edzésre vonatkozó szabályokon, hogy ne ismétlődhessenek meg a hétvégén történtek, mikor a McLaren versenyzői feltartották riválisaikat a kvalifikáció utolsó perceiben.

2008.03.26 11:12f1vilag.hu

Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen öthelyes rajtbüntetést kapott a szombati időmérő edzést követően, amiért feltartották a gyorskörön lévő versenyzőket, miközben szépen lassan, komótosan, a lehető legkevesebb üzemanyagot elégetve, levezető körükön a boksz felé tartottak az edzés utolsó perceiben. 

Annak ellenére, hogy a McLaren duója megkapta megérdemelt büntetését, a pórul járt versenyzők, Nick Heidfeld és Fernando Alonso nem hagyták annyiban a dolgot, és felhívták a figyelmet arra, hogy felettébb veszélyes, mikor egyesek teljes sebességgel, mások pedig csigatempóban haladnak az időmérő edzésen. 

Ezt a veszélyt pedig legegyszerűbben egy olyan szabály bevezetésével lehetne elhárítani, amely kimondaná, hogy maximálisan mennyi idő alatt kell teljesíteni egy kört az időmérő edzésen, mellyel a versenyzőknek egy bizonyos tempót mindenképpen menniük kellene. 

A BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica, aki szintén lassan haladt a box felé az edzés végén, úgy gondolja, változtatásokra van szükség, ugyanis saját biztonsága miatt is aggódott, mikor a gyorskörön lévő versenyzők elszáguldottak mellette. "Nem éreztem magam biztonságban, és soha nem is érzem, amikor levezető körön vagyok" – mondta Kubica az Autosportnak, mikor arról kérdezték, szükségesnek tartja-e a szabálymódosítást. 

Nem csak a többi versenyző miatt, hanem magam miatt is. Ezen a pályán könnyedén le lehet húzódni az ideális ívről, mert széles az aszfalt, azonban az olyan helyszíneken, ahol vannak bukkanók, beláthatatlan szakaszok, és szűk sikánok, veszélyben vagyunk." Kubica úgy gondolja, hogy a veszély elhárítása érdekében az időmérő edzésen is be kellene vezetni a maximum köridős szabályt, ami egyébként nem idegen a versenyzők számára, hiszen a futam előtti felvezető körük sem mehet egy bizonyos időszint alá. "A felvezető körünkben sem lehet túl lassan menni, mert van egy határ. Jó lenne, ha ezt a szabályt az időmérő edzésre is kiterjesztenék" – magyarázta a BMW lengyel versenyzője. 

A Honda Racing csapatvezetője, Ross Brawn is támogatja a maximum köridős szabály bevezetésének ötletét, különösen azért, mert ez növelné a versenyzők biztonságát az időmérő edzésen. 

"Ugye nem volt jó látni ezt az esetet? Talán kellene tennünk valamit annak érdekében, hogy kiszorítsuk az ilyen és ehhez hasonló eseteket. A versenyzők nincsenek könnyű helyzetben, mert miközben tudják, gyorsan kell menniük, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb üzemanyagot égessék el, és ez a kettő igencsak üti egymást" – mondta a Ferrari egykori technikai igazgatója. 

A Williams istálló műszaki igazgatója, Sam Michael is támogatja az ötletet, és úgy gondolja, hogy már a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Bahreini Nagydíjon életbe léphet az új szabály.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.