Vissza a jövőbe!

Williams: új szárnyak jönnek

A Török Nagydíjon sem sikerült a pontszerzés a Williams két pilótájának, igaz, megint technikai gondok hátráltatták Rubens Barrichellót és Nico Hülkenberget az egész hétvégén. Sam Michael, a brit istálló technikai igazgatója elmondta, a montreali futamig kijavítják a hibákat, és újra visszakerül az új fejlesztésű, ám Monacóban összetört első szárny mindkét autóra.

2010.06.02 07:10ma.hu

Az pontosan látszódott Isztambulban, hogy a Williams két autója nem tud olyan jó köridőket menni, mint tette azt két hete Monacóban. Sam Michael, a csapat technikai igazgatója elmondta, a kényszerűségből bevetett régi első szárnyak helyett Montrealban már az új fejlesztésűek kerülnek az autókra. Komoly gondot jelent a csapatnak az állandóan visszatérő kuplungprobléma a rajtnál – Monacóban Hülkenberg, Isztambulban Barrichello veszett súlyos helyeket -, ám a szakember szerint a rendelkezésükre álló napok alatt a gyárban rájönnek a hiba okára, és orvosolják azt a kanadai futamig.

- Hogyan értékeli az FW32-es szereplését Isztambulban annak tükrében, hogy a korábban használt első szárnyakat kellett használniuk a monacói balesetek miatt?

Sam Michael: - A régi első szárny miatt körülbelül egy tizeddel voltunk lassabbak körönként, viszont jól működött a nagy sebességű kanyarokban. Természetesen Montrealban már ismét az új alkatrész lesz mindkét autónkon.

- Mennyire elégedett a hétvégén bevetett új alkatrészekkel: az új hátsó szárnyakkal és hátsó fékcsatornákkal?

Sam Michael:- Az összes fejlesztéssel, amit a Török Nagydíjra elhoztunk és bevetettünk, elégedett vagyok, azt hozták, amit vártunk


. - Nico Hülkenberg autóján tapasztalt pénteki hidraulikus szivárgás mennyire vetette vissza a szabadedzésre előirányzott programot?

Sam Michael:- Körülbelül 45 percünk ment kárba, ami egyáltalán nem bizonyult hasznosnak a számunkra. Igaz, a szerelőink kijavították a hibát, így Nico visszatérhetett a pályára, ahol a tervezett program nagy részét végre tudta hajtani.

- Az időjárás sokkal melegebb volt, mint az eddigi versenyeken. Miként viselkedtek a Bridgestone gumijai?

Sam Michael:- Mindkét keverékkel elégedettek voltunk, rendesen működtek a hétvége alatt.

- Rubens Barrichello kuplungproblémák miatt öt helyet vesztett a rajtnál. Tudják már mi okozta a problémát?

Sam Michael:- A kuplungproblémák úgy tűnik, visszatérőek, hisz Monacóban Nico, most Rubens lett az áldozata. Amint helyreállt az alkatrész, Rubens autója olyan erős volt, ahogy azt vártuk. Ezzel együtt mindkét autót átvizsgáltatjuk a gyárban, hogy kiszűrjük a további gondokat.

- Nico már korán összekoccant Buemival, így előre kellett hozni a kerékcseréjét. Ez okozta azt, hogy a fiatal német nem tudott előrébb lépni a versenyen?

Sam Michael:- Amikor Niconak a balesetben megsérült az első kereke, fel kellett borítanunk az eredeti taktikánkat, mert ki kellett őt hívni. A kemény keverékű abroncsokkal aztán végigment, ám az ilyen hosszú etapokon óvni kellett a gumikat, nehogy defektet kapjon. Így esélytelen volt a jobb helyezésekre.

- Jön a következő futam: mit vár Montrealtól?

Sam Michael:- Jobb szereplést, mint amit Isztambulban produkáltunk. Több újítást, mechanikus fejlesztést szándékozunk bevetni a kanadai versenyen, többek között ismét felkerülnek az autókra az új első szárnyak.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.