"Gumi-gumi-gumi"

Bruno Senna: még nem vagyok 100%-os formában

A Lotus-Renault GP készített interjút újonc pilótájával, melyben Bruno kötetlenül beszélt az eddigi és előttte álló feladatokról, a Pirelli abroncsokról és a soron következő Szingapúri Nagydíjról.

2011.09.18 15:49ma.hu

Mostanában több dolgot is véghezvittél; az első versenyed az LRGP színeiben, az első F1-es pontjaid… mi lesz a következő?

Bruno Senna: Nehéz megmondani. Szépen fejlődünk és egyre otthonosabban érzem magam mind a kocsiban, mind a csapatban. Több területen is fejlődnöm kell még, a technikai tudásomban az R31-et illetően és vezetéstechnikában is, az biztos, hogy még nem vagyok 100%-os formában. Igyekszem az összes létező információt megszerezni a hétvégéken. Remélem a csapatunk folytatni fogja a pontszerzést és továbbra is az első 10-be kvalifikáljuk magunkat. Bízok benne, hogy mire teljesen megismerem az autót, addigra már több pontot is szerzek a csapatnak.

Sikerült már feldolgozni, hogy tényleg a Lotus-Renault pilótája vagy?

BS: Igen, teljes mértékben. A monzai versenyem remek volt, mert már egy futamnyi tapasztalattal versenyezhettem. Többször is az R31 volánja mögé ülhettem idén, de nem voltak olyan tapasztalataim, mint a mezőny többi tagjának. Nekik már megvolt a tempójuk és azt is tudták, hogy miket érhetnek el az autójukkal, amikor én ide kerültem. Számomra egy kicsit minden új. Monza előtt csak egy időmérőn vettem részt, ezért nagyon nehéz dolgom volt. A verseny remek tanulási lehetőség volt és élvezetes, szerintem az eredmény is biztató, ha figyelembe vesszük, hogy mennyi galibába keveredtem az első kanyarban. Ez a bizonyíték arra, hogy miként is teljesít az autó és milyen jól választott stratégiát a csapat. Két nagyon biztató jel.

Mi tett a leginkább próbára?

BS: Elég trükkösek az abroncsok. Az évad elején mindenki csak a gumikról beszélt; gumi-gumi-gumi, de mint minden mással, ezzel is úgy van, hogy minél többet gyakorolsz, annál könnyebben megy. Kihozni a maximumot a Pirelli abroncsokból nem a legegyszerűbb feladat, sokat kell tanulni hozzá. De sok potenciál rejlik bennük, ezért remélem a soron következő versenyeken ki is tudom majd hozni belőlük.

A Szingapúri Nagydíj egy éjszakai verseny, miként viszonyulsz hozzá?

BS: Szingapúr egy igazi teszt lesz. Viszonylag új jelenség még a versenynaptárban és számomra is az lesz. Nehéz lesz mindent kihozni a kocsiból, de elszánt vagyok és remélem, újabb pontokkal ajándékozhatom meg a csapatot.

A cikk folytatását az f1-live.hu-n olvashatja - Kattintson!

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.