Naponta issza a fogyasztók fele!

Kávét otthon, munkahelyen, kávézóban, vásárlás közben...

Magyarországon a leggyakrabban fogyasztott ital a kávé: napi gyakorisággal a fogyasztók ötven százaléka issza - Hazánkban folyamatosan nő azok száma, akik szívesen isznak egy-egy csésze feketét otthonukon vagy munkahelyükön kívül, akár vásárlás közben vagy azt követően is.

2008.08.05 16:00ma.hu

A közel-keleti nomád törzsek kedvelt italát, a "kahweh-t", vagy ahogy jobban ismerjük, a "kávét" immár több mint ezer éve fogyasztja az emberiség. Magyarországon a leggyakrabban fogyasztott ital a kávé: napi gyakorisággal a fogyasztók 50%-a issza.

A magyar fogyasztók 40%-a elsősorban röviden és erősen szereti inni a kávét. Hazánkban a kávé népszerűségét persze nem csak a fogyasztás magas mértéke, de az is jól mutatja, hogy 100 emberből 68 ideális ajándéknak tartja a kávét és folyamatosan nő azok száma, akik szívesen isznak egy-egy csésze feketét otthonukon vagy munkahelyükön kívül, akár vásárlás közben vagy azt követően is.

Ezt a szokást felismerve alakította ki üzlethálózatát a Tchibo, amely július 17-én a MOM Park Bevásárlóközpontban immár harmadik olyan üzletét nyitja meg, ahol a vásárlók egyszerre válogathatnak a világ leghíresebb termőterületeiről származó kávé-különlegességekből, valamint egy kéthetente megújuló, korlátozott darabszámú, egyedi áruválasztékból.

Az Európában évtizedek óta nagy sikernek örvendő új, "kávékultúra-központ" koncepcióra épülő üzletek hazai elterjesztésével a Tchibo célja az, hogy a modern életstílust ötvözze a kávéfogyasztás tradícióival, új színfolttal gazdagítva ezzel a hazai kávékultúrát, amelynek nagyságrendjét évi mintegy 2,8 milliárd csésze elfogyasztott kávé jelzi.

A közel-keleti törzsek több mint ezer éve fedezték fel, hogy a földjeiken termő kávécserje babjaiból készült főzetnek élénkítő és frissítő hatása van.

A kávét először Jemenben kezdték el tudatosan termeszteni, a kávézás szokását pedig mohamedán zarándokok vitték magukkal Mekkába és Medinába, ami innen terjedt tovább az egész Közel-Keletre, majd pedig Arábiába és Egyiptomba, ahol az hamarosan mindennapi szokássá vált.

Európában csak a XVII. század elejétől ismerhette meg a lakosság e népszerű élénkítő italt, de annak kedveltsége gyorsan nőtt és csakhamar kávéházak létesültek Olaszországban, Hollandiában, Franciaországban, Németországban, sőt még a teakultúrájáról híres Nagy-Britanniában is.

A XVIII. század elején a hollandok kávéültetvényeket létesítettek Indonéziában, a franciák elvittek néhány ültetvényt Martinique-ra, míg a spanyolok a Karib-tenger térségében, Közép-Amerikában és Brazíliában kezdtek kávét termeszteni, ettől kezdve pedig a kávé és a kávézás kultúrája az egész világon elterjedt és közkedveltté vált.

"A kávékedvelő magyar lakosság évente mintegy 2,8 milliárd csésze kávét fogyaszt el, ami azt jelenti, hogy minden magyar lakos évente átlagosan 280 csésze feketét iszik meg. Habár a legnagyobb mennyiségben fogyó őrölt-pörkölt és szemes kávét a fogyasztók 85,5%-a reggel, és elsősorban otthon fogyasztja el a legszívesebben, folyamatosan nő azok aránya, akik szívesen isznak meg egy feketét otthonukon kívül is." - mondta Torsten Kaack, a Tchibo Budapest Kft. ügyvezető igazgatója.

A Tchibo felismerve ezt az igényt, valamint a kávéfogyasztók minőségi, egyedi íz- és aromavilággal rendelkező kávé iránt növekvő érdeklődését,
Magyarországra is kiterjeszti egyedi üzlethálózatát, amely nemcsak kávékülönlegességeket, de egy kéthetente megújuló kínálatban, megbízható, jó minőségű fogyasztási, műszaki és használati cikkeket is forgalmaz.

Magyarországon a harmadik üzletét nyitotta most meg a MOM Park Bevásárlóközpontban a vállalat.

Az üzletek nyitásával a Tchibo célja minden országban az, hogy a modern életstílust ötvözze a minőségi kávéfogyasztás tradícióival.

Ennek megfelelően a Tchibo üzletekben nyolcféle különleges, egyenlítői, korlátozott termőterületű afrikai, guatemalai, brazil és columbiai ültetvényekről származó pörkölt szemeskávé kapható, melyet kívánságra meg is őrölnek.

Kizárólag a Tchibo üzletekben kapható a Tchibo különleges aromakapszulás Cafissimo készüléke.

Az üzletek fogyasztási, műszaki és használati cikk kínálatát kifejezetten a hazai piac igényeinek megfelelően összeállított és kéthetente változó témák köré csoportosított árukínálat – pl.: háztartási eszközök, lakberendezési kellékek, divatáru, szabadidős és sportfelszerelések, dekorációs termékek, stb. – alkotja.

Az üzletek árukészletében minden második héten 20-30 új termék található, amelyről a www.tchibo.hu honlapon is lehet tájékozódni. A Tchibo ezen „kávékultúra-központ” típusú üzletei nagy sikerrel üzemelnek Európa számos országában, így Németországban, Ausztriában, Angliában.

A közép-kelet európai régióban elsőként Lengyelországban és Csehországban nyíltak meg üzletek. A Tchibo a jövőben tervezi üzletek nyitását Szlovákiában és Romániában is.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.