29 féle ügyet lehet intézni

Megnyíltak a kormányablakok, egyszerűbb lesz az ügyintézés

Megnyíltak hétfő reggel a fővárosi és megyei kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, az úgynevezett kormányablakok - jelentette be a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár hétfőn Szekszárdon.

2011.01.03 07:25MTI

A kormányablakokkal szélesednek az ügyintézési lehetőségek, ezek lesznek az egyablakos ügyintézés "csírái", ahol 2013 végére minden, az állammal kapcsolatos ügyet egy helyen lehet intézni - mondta Szabó Erika, a szekszárdi Garay téri iroda, egyben a kormányablakok országos ünnepélyes megnyitóján.

Az államtitkár a területi közigazgatás mérföldkövének nevezte az ügyfélszolgálati irodák létrehozását, amelyek célja az ügyfélbarát közigazgatás kialakítása. Emlékeztetett: a kormány szeptember 2010. elsejével megalakította a megyei és fővárosi közigazgatási hivatalokat, 2011. január elsején pedig létrejöttek a tizennégy szakigazgatási szervet magukba foglaló megyei kormányhivatalok.

A hivatalok ügyfélszolgálati irodái huszonkilenc helyszínen kezdték meg működésüket; a megyeszékhelyeken egy-egy, a fővárosban négy kormányablak nyílt, és további hét megyei jogú városban - Érden, Cegléden, Vácon, Hódmezővásárhelyen, Sopronban, Nagykanizsán és Dunaújvárosban - fordulhatnak az irodákhoz az állampolgárok.

Szabó Erika kitért arra: a kormányablakoknál huszonkilenc ügyet lehet intézni, például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését, vállalkozások megszűnését, gyes és anyasági támogatás igénylését, valamint ügyfélkaput lehet nyitni. A kormányhivatalokba integrált szakigazgatási szerveknél - többek között a munkaügyi központnál, a földhivatalnál, az ÁNTSZ-nél - továbbra is működnek az ügyfélszolgálatok.

fotó: MTI

Az államtitkár kérdésre válaszolva elmondta: a hétköznap reggel 8-tól este 8-ig nyitva tartó kormányablakok munkatársai teljes körű tájékoztatást adnak arról, hogy hol, milyen ügyfélszolgálattal kell felvenni a kapcsolatot, milyen okmányokra van szükség az ügyintézéshez, és segítenek a nyomtatványok kitöltésében is.

Tájékoztatása szerint a huszonkilenc ügyfélszolgálati irodán 300-an kezdték meg a munkát, és egyszerre 260-an dolgoznak két műszakos munkarendben.

Szabó Erika hozzátette: az új ügyfélszolgálati irodák 2013-ig fokozatosan átveszik az okmányirodák feladatait, és ugyancsak 2013. január elsejével szeretnék újra létrehozni a hagyományos járási rendszert, és a leendő járási székhelyeken is kormányablakokat nyitnak.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.