Állami Autópálya Kezelő

Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató lett az ÁAK-ból

Szeptember elején határozott a kormány arról, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez kerül november 1-jével az ÁAK közútkezelői tevékenysége, az erről szóló törvénymódosítást október közepén fogadta el az Országgyűlés.

2013.11.11 12:14MTI
Fotó: MTI

Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. néven működik november 1-től az Állami Autópályakezelő Zrt. (ÁAK)

A társaság hétfői közleménye szerint az ÁAK a Fővárosi Törvényszék Cégbíróság november 7-i bejegyzése alapján visszamenőleges hatállyal november 1-jétől folytatja tevékenységét az új néven, és továbbra is országszerte 20 ügyfélszolgálati irodában várja ügyfeleit.

A társaság feladata a díjszedési rendszerek, mint a használatarányos e-matricás rendszer és a megtett úttal arányos Elektronikus Útdíjszedési Rendszer fejlesztése, működtetése, a díjak beszedése és azokkal való elszámolás. Mindemellett az Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben a díjellenőrzés-támogatás és az egyetemes útdíjszolgáltatói feladatok, valamint az e-matricás rendszerben a díjellenőrzés és a pótdíjazási tevékenység ellátása.

Szeptember elején határozott a kormány arról, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez kerül november 1-jével az ÁAK közútkezelői tevékenysége, az erről szóló törvénymódosítást október közepén fogadta el az Országgyűlés.

A közútkezelő átvette a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetői és fenntartási tevékenységét, ingyenes üzletágátadás keretében. A Magyar Közúthoz kerültek az ehhez szükséges eszközök, a vagyon és a munkavállalók is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábban azt közölte: az MK nonprofit jellegéből adódóan, az ÁAK-tól átkerülő tevékenységekkel kapcsolatos bevételekre irányadó eltérő adózási jogszabályok alapján évi 250 millió forintos megtakarítás valósulhat meg. A két szervezet üzemmérnökségeinek ésszerűsítése, a duplikációk megszüntetése évente nagyságrendileg 500 millió forintos kiadáscsökkenést jelent. A közútkezelői tevékenységek racionalizálása és a szervezet-optimalizálás a számítások szerint évente 1-3 milliárd forintos megtakarítást hoz. A tervezett autópálya-mérnökségek - M4 Szolnok, M85, M86 - beruházásainak elhagyása közvetlenül 4 milliárd forinttal mérsékli a központi költségvetés terheit.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.