Szegény kisgyermek panaszai

Magára hagyták a felsőoktatási-koncepciót?

Levették napirendről a közigazgatási államtitkári egyeztetésen a felsőoktatási törvény legújabb változatát.

2011.08.04 07:04MTI
hirdetés

A Magyar Nemzet informátora szerint erre azért került sor, mert annak bizonyos pontjait nem találták kellően megalapozottnak, az nem volt alkalmas minden szempontból tárgyalásra. Egy másik forrás szerint azért került le a napirendről a koncepció, mert annak bizonyos pontjai politikai döntést igényelnek.

A Népszabadság által szerdán ismertetett koncepció - a Magyar Nemzet csütörtöki írása szerint - egyebek között azt is tartalmazza, hogy nemcsak a munkaerő-piaci szempontból kevésbé keresett képzéseken, illetve a divatszakokon terveznek létszámcsökkentést, hanem az olyan, súlyos szakemberhiánnyal küzdő területeken is, mint az orvosképzés, vagy a természettudományos képzés.

A tervezet szerint idén 4600 fiatalt lehetett felvenni orvosi, illetve egyéb egészségügyi képzése, jövőre ez a szám több mint 15 százalékkal csökkenne. 2014-ben pedig mindössze 2850 főt lehetne felvenni ilyen képzésre, ez az ideinél 40 százalékkal kevesebb.

A szintén szakemberhiánnyal küzdő műszaki és természettudományos terület sem járna sokkal jobban: 30 százalékot meghaladó létszámcsökkentést terveznek. A tervezet 2012-től a jelenlegi 29 állami felsőoktatási intézmény helyett már csak 26-tal számol - ismerteti a napilap.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Belépés és regisztráció hirdetés
hirdetés
hirdetés
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.