Gyors e-autó

Felturbózott Porsche 911- dupla motorteljesítménnyel

A Pfaffenhausen (Bajorország) székhelyű, nagyteljesítményű sportautóiról ismert RUF Automobile GmbH-val való együttműködésben a Siemens kutatói egy Porsche 911 járművet nagy teljesítményű e-autóvá alakítottak át.

2011.04.29 17:45ma.hu

Ennek egyik specialitása, hogy intelligens villamosenergia-hálózatba integrálható, mivel abba vissza is tud táplálni energiát. A Bundesumweltministerium (BMU, német szövetségi környezetvédelmi minisztérium) által támogatott projekt – melynek keretében a járművet bemutatták a Hannoveri Vásáron – különféle hajtáskoncepciók kipróbálására is irányul.

A Siemens központi kutató részlegének (Corporate Technology) fejlesztői ennek megfelelően két területre koncentrálnak: a moduláris hajtásláncra (powertrain) és a jármű intelligens töltési lehetőségére. A kutatómunkára azért van szükség, mert az e-járműveknek a követelmények hosszú sorát kell kielégíteniük ahhoz, hogy széles körben elterjedhessenek. Különösen a fölső kategóriában nagy vezetési kényelmet és dinamikát, továbbá nagy sebességet is elvárnak tőlük. Mindezeken felül könnyen integrálhatóknak kell lenniük a jövőbeli intelligens hálózatokban.

A hajtáskoncepciók egyike a robbanómotoros autókhoz hasonlóan központi motoron alapul. Jelenleg ez a leggyakoribb megoldás e-autókban, de ugyanakkor a legkevesebb rugalmasságot nyújtja. A többi koncepció kettős motort alkalmaz. Az egyik szerint a két motor össze van kapcsolva, és kétfokozatú automatikus váltóval rendelkezik. Ez nagy gyorsulást és végsebességet eredményez, ami sportautóknál fontos követelmény. A másik kétmotoros koncepcióban a két motor külön működik. Ezzel lehetővé válik az ún.nyomatékvektorozás (torque vectoring), amely a hajtónyomaték szabályozott megosztását jelenti a két hátsó kerék között. A jármű kezelésében, a vezetés dinamikájában teljesen új lehetőségek nyílnak meg ennek köszönhetően.

A fejlesztők rugalmas teljesítményelektronikát terveznek a járműnek az intelligens hálózatra való hatékony rákapcsolására. Ez mind a töltésnél, mind a jármű meghajtásánál szerepet kap. A töltés 22 kW teljesítménnyel történhet, és a kocsi áramot tud majd visszatáplálni a hálózatba. Összesen tíz tesztautót építenek meg ez év első felében. A tesztek színhelye Berlin, valamint München és környéke lesz. Az eredmények minden bizonnyal rávilágítnak majd arra, hogy hogyan lehet továbbtökéletesíteni az egész járművet.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.