Újítsuk meg a közlekedést!

Hogyan járhatnánk környezetbarátan a munkahelyünkre?

A Studio Metropolitana Városfejlesztési Műhely szervezésében a Merlin Színházban megtartott, a munkahelyi közlekedés megújítását középpontba állító fórum a CO2mmerce nemzetközi projekt keretén belül mutatta be a XXI. század környezetvédelmi és közösségi közlekedést érintő kihívásait, valamint az arra adható innovatív és korszerű válaszokat.

2009.10.09 15:58ma.hu

A munkahelyi közlekedésben a legfontosabb kérdés, hogy az adott vállalat milyen módszerekkel tudja csökkenteni a munkába járók által használt járművek káros anyag kibocsátását, valamint rövidíteni a munkába járás időtartamát.

A résztvevők Nathalie Granes előadásában megismerkedhettek a párizsi és elővárosi közlekedés szervezési kihívásaival, az SM szakértője a Budapesten indított Tematikus Utcák Projekt kapcsán a Bartók Béla és Rákóczi út megújítási törekvéseivel, amelyek a fővárosi Közlekedési Terv elképzelései alapján helyezik fókuszba a belváros megújulását.

A fórumot Marton Miklós, a Studio Metropolitana Városfejlesztő Műhely projekt szakértője nyitotta meg, aki elmondta, örül annak, hogy francia és magyar szakemberek folytatnak párbeszédet a kérdésben, segítve ezzel a tapasztalatok átadását és a helyes út megtalálását. Szoboszlay Miklós, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium főosztályvezetője kiemelte, hogy kétféle megközelítés létezik a munkahelyi közlekedés kérdésében, az egyik a szolgáltatói, a másik a proaktív tevékenységet középpontba helyező megoldás.

A francia energiahivatalnál dolgozó Nathalie Granes és két kollégája a párizsi munkahelyre járási szokásokkal kapcsolatban osztotta meg tapasztalatait. A mintegy tíz éve folyó munka kapcsán Granes elmondta: „Akkor hatékony a munkahelyi közlekedés megszervezése, ha cégre szabott megoldásokat keresnek". Vagyis mindegyik vállalat közlekedésének megszervezéséhez figyelembe kell venni azokat a specifikus tényezőket, amelyek a közlekedés során kibocsátott káros anyagok mennyiségét csökkentik.

Illusztrációként bemutatták, hogy az egyéni autós munkába járás során szignifikánsan több káros anyag keletkezik, mint ha a dolgozók más, alternatív megoldásokat választanak a munkába járáshoz, legyen az akár tömegközlekedés, kerékpár használat, munkahelyi ingajárat, vagy az alternatív üzemanyaggal működő járművek használata.

A fórumon hangsúlyos szerepet kapott, hogy a vállalatokat anyagilag is érdekeltté kell tenni abban, hogy aktív részesei legyenek a megújulási folyamatnak. A csatlakozók közül a CIB Bank és egy népszerű középiskola is megosztotta pozitív tapasztalatait a résztvevőkkel.

A hazai projektgazda Studio Metropolitana képviselője zárásként megerősítette, hogy nagy szükség van a városi közlekedés megújítását célzó konferenciákra, amelyhez az Európai Unió kreativitást és innovációt megcélzó projektjei kiváló keretet biztosítanak.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.