Többé nem csupán tanulmány az i MiEV

A Mitsubishi i MiEV prototípusa Genfben

A Genfi Autószalonon végre leleplezték a széles nyomtávval és nagy túlnyúlásokkal tervezett, európai kivitelű i MiEV modellt.

2009.03.16 13:25ma.hu

Míg Európában folynak a megvalósíthatósági tesztek, Genfben megtörtént a Mitsubishi Motors i MiEV elektromos autójának európai bemutatása, legalábbis egy prototípus erejéig. A 2010-re tervezett piaci bevezetés előkészítése érdekében a Mitsubishi továbbra is gyűjti az autóval kapcsolatos reakciókat: ennek eszköze jelenleg az i MiEV prototípus.

A japán "Kei-car" előírások megszorításait szem előtt tartva tervezett i MiEV kettős győzelmet jelent: győzelmet a méretcsökkentés és a mérnöki kihívások terén. Az autó építési módja - amelyben a hajtáslánc a jármű hátsó fele alatt helyezkedik el - bőséges teret biztosít négy utas számára, valamint kiváló passzív biztonsági jellemzőkkel ruházza fel az i MiEV-et. Különleges arányai (magas tetővonal és keskeny nyomtáv) révén az autó kiváló dinamikus képességeket mutat a városi forgalomban - vagyis ott, ahová valójában tervezték.

Annak érdekében, hogy az i MiEV még vonzóbb látványt nyújtson a sokkal kevésbé zsúfolt európai külvárosok útjain, a Mitsubishi Motors mérnökei egyszerű megoldást dolgoztak ki az első és hátsó nyomtáv szélesítésére ( elöl: + 95 mm / hátul: + 135 mm), így az autó teljes szélessége most 1.520 mm, szemben az eredeti i MiEV 1.475 mm-es értékével.

A nagy tengelytáv (2550 mm) és a középre, a padló alá beépített akkumulátorok révén kialakított alacsonyabb tömegközéppontnak köszönhetően az i MiEV prototípus az európai útviszonyok közt is magabiztosan mozog. A szélesebb nyomtávnak megfelelően az autó elejét és hátulját is átalakították - természetesen az Európában érvényes törvényi előírásoknak megfelelően.

A megváltozott vonalvezetés az első és hátsó túlnyúlások növelésével is együtt járt (összesen + 55 mm). Ennek következtében az autó megfelel a magasabb európai gyalogosbiztonsági elvárásoknak, ugyanakkor az utasok védelme is javult a ráfutásos balesetekben, mivel az autó teljes hossza immár 3.450 mm, szemben a japán változat 3.395 mm-es hosszával.

A Mitsubishi első alkalommal a 2003-as Frankfurti Autókiállításon mutatta be rendkívül látványos tanulmányautóját, s az innovatív városi kisautó vonzerejét és erőteljes karakterét sikerült átmenteni a 2006-os, sorozatgyártásra érett formába is. S most, három évvel később az autó még mindig olyan friss és különleges hangulatot árasztja, mint az eredeti tanulmányautó.

Hasonlóan komoly kihívás volt a formatervezők számára, hogy az i MiEV prototípust alkalmassá tegyék az EU-s előírások teljesítésére, ugyanakkor megőrizzék az eredeti formai koncepciót.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.