Dízelbotrány
A Volkswagen után a Fiat-Chryslert is bekerült a dízelbotrányba
Azzal vádolják a vállalatot, hogy az speciális szoftverrel hamisította meg a károsanyag-kibocsátás adatait.
2017.01.14 07:00MTIA német Volkswagen után az olasz-amerikai Fiat-Chryslert is azzal vádolja az amerikai környezetvédelmi hivatal, hogy csalt, és meghamisította a károsanyag-kibocsátás mértékét azzal, hogy speciális szoftvert épített az autókba.
Az amerikai környezetvédelmi hivatal (EPA) vizsgálódik az ügyben, s eddig azt állapította meg, hogy a Fiat-Chrysler több mint százezer kocsiba épített be törvényellenesen olyan szoftvert, amely meghamisította a károsanyag-kibocsátás mértékét, s ezzel azt a látszatot keltette, mintha a kérdéses gépjárművek megfelelnének az amerikai környezetvédelmi előírásoknak.
Mary Nichols, a szövetségi környezetvédelmi hivatallal (EPA) együttműködő kaliforniai környezetvédelmi ügynökség(CARB)vezetője nyilatkozatában hangsúlyozta: "ismét egy nagy autógyártó döntött úgy, hogy kereskedelmi megfontolásokból semmibe veszi a szabályokat, csakhogy lelepleződött".
Az olasz-amerikai autógyártó cég a 2014 és 2016 között gyártott Cherokee dzsipekbe és a Dodge Ram 500-as típusú pickup-kocsikba szerelte be a csalást leplező szoftvereket. A Fiat-Chrysler (FCA) azonnal visszautasította a vádat, s közleményben cáfolt minden trükközést, azt állította, hogy mindig és mindenütt betartotta az amerikai előírásokat.
Sergio Marchionne, a cég olasz vezérigazgatója rendkívüli sajtóértekezletet hívott össze és emelt hangon kérte ki a vállalat nevében a vádaskodást. Mint fogalmazott: a vállalat soha nem próbált olyan szoftvert alkalmazni, amellyel csaltak volna, hogy megkerüljék a károsanyag-kibocsátást szabályozó amerikai törvényeket. Marchionne szerint a vita azért alakulhatott ki, mert a vállalat nem bocsátotta az EPA rendelkezésére a beépített szoftver részletes adatait, s tette ezt azért, mert éppen kiegészíteni, modernizálni készült a kérdéses szoftvert.
A vezérigazgató nehezményezte azt is, hogy a környezetvédelmi hivatal az autógyár előzetes tájékoztatása nélkül lépett a nyilvánosság elé, holott az egész problémát szerinte "sokkal hatékonyabb módon" lehetett volna rendezni a bejelentés nélkül.
A botrány kirobbanása előtt csupán egy nappal, szerdán, a német Volkswagen illetékesei ismerték el ugyanebben a bűnösségüket, s késznek mondták magukat, hogy megfizessék az amerikai bíróság által kirótt 4.3 milliárd dolláros kártérítést.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 14:20 Román kormányfő: megvan a tervünk, hogy év végéig megvalósuljon a teljes schengeni csatlakozás
- 13:18 Csaknem mindenki visszatérhetett a tűz miatt kiürített lágymányosi társasházba
- 12:16 Újabb drón roncsait találták meg román területen
- 11:15 A leggyorsabban a panellakásokat lehetett eladni tavaly
- 10:26 Robbanás okozott lakástüzet Lágymányoson, egy ember meghalt
- 9:58 NÚSZ: április 1-től lehet napi e-matricát vásárolni
- 8:31 A Telegram lecsap a 'terrorista' spamekre
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06