Az autók autója

A legenda készen áll, hogy magáévá tegye Európát

Karrierje eddigi ötven évében több, mint 3000 filmben játszott, legutóbb a Need for Speed moziváltozatában tűnt fel. Neve önmagában egy ikon, egyet jelent a szenvedéllyel, a szabadság iránti vággyal, az amerikai életérzéssel.

2014.10.08 07:00ma.hu

Több alkalommal dalban is megemlékeztek róla, vagy írtak hozzá, és nem egy videojátékot ihletett. Mindezek után hihetetlen, hogy hivatalosan még sosem járt Európában...eddig. A családneve: Ford. A vezetékneve: Mustang.

Az új, európai specifikációjú Ford Mustang a Párizsi Autószalonon áll először a nagyközönség elé: a modell 50 éves története során ez az első változat, amit Európa-szerte forgalmaznak, az új Mustang 2015-ben érkezik meg a Ford márkakereskedésekbe.

Az új, európai piacokra gyártott Ford Mustang a 2014-es Párizsi Autószalonon áll először a nagyközönség elé: a kupé és kabrió változatban készülő – és a modell 50 éves története során első, Európa-szerte forgalmazott – Ford Mustang hűen idézve meg a világszerte legendának számító modell fél évszázados hagyományait.

“Teljesítményének és legendás hírnevének köszönhetően a Mustang óriási hírnévre tett szert; ez az autó a szabadság és az életöröm szimbólumává vált még a világ azon részeiben is, ahol sosem árusították.” - fogalmaz Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke.

1964-es bemutatása óta több mint 9 millió Mustang talált gazdára. A világ legtöbb Facebook-lájkját begyűjtő autó, a Mustang több ezer alkalommal szerepelt filmekben, tévés produkciókban, zenei klipekben és videojátékokban. Az új Mustang fejlesztése során a teljesítmény, menetdinamika és használhatóság volt a legfontosabb szempont - és persze az, hogy az autó rengeteg modern kényelmi és vezetősegítő technológiát kínáljon.

Jellegzetesen Mustang

A Ford Mustang letisztult vonalvezetésű kupé és kabrió változatai megőrizték a klasszikus Mustang formáit: a nyújtott, látványosan formázott motorházat és a rövid hátsó részt, amit a dizájnerek most modern megközelítéssel alakítottak ki.

Az új Ford Mustang legfontosabb formai elemei:
•    Alacsony tetővonal és széles kiállás
•    Karcsú profil, erősen döntött szélvédővel és hátsó ablakkal
•    Háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó lámpatest
•    A legendás modell jellegzetes, cápaharapást idéző orrkiképzése – új értelmezésben
 
A Ford Mustang kabrióhoz alapáron többrétegű szigeteléssel kialakított vászontető jár, ami a kellemetlen zajokat is kiszűri az utastérből.

Az európai modellváltozat kínálatában a több mint 418 lóerős és 524 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-as mellett egy 2,3 literes EcoBoost blokk is megjelenik; ez utóbbi a legmodernebb technológiákkal működik, többek közt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel. A szívócsonk és turbótöltő alkalmazásával 314 lóerős teljesítményt és 434 Nm forgatónyomatékot ad le.

Az új Mustang vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Elöl egy új segédkeret növeli a szerkezet merevségét - miközben csökkenti a tömeget -, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a jobb rugózáshoz. Az új, két gömbcsuklós felfüggesztésű MacPherson első rugóstagos rendszerhez nagyméretű, erős fékrendszer csatlakozik. Az európai alapfelszereltség részét képező 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött mind a 2.3 EcoBoost, mind a V8-as motorral hajtott GT Mustang modelleken nagy teljesítményű fékek lapulnak. A vadonatúj, független hátsó felfüggesztés integral link rendszerű. A mérnökök a nagy teljesítmény figyelembe vételével alakították ki a szerkezet geometriáját, rugóit, lengéscsillapítóit és bekötési pontjait, különös tekintettel az európai úthálózat jellegére és arra, hogy a kontinensen nagyobb sebességgel halad a forgalom. Az új, alumínium csuklószerkezet csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a rugózási komfortot és az úttartást.

Intelligens technológia

Az új Mustangban számos innovatív technológia segíti az autóvezetőket, több információt, fejlettebb vezérlést és modernebb kapcsolódási lehetőségeket kínálva számukra. Egy kanyargós mellékúton vagy egy versenyhétvégén egyaránt jól jöhet, hogy a középkonzol billenőkapcsolóinak egyetlen érintésével beállítható a kormányzáshoz szükséges erő, a motor gázreakciója vagy a sebességváltó és a menetstabilizáló rendszer működése; az Üzemmódválasztó rendszer segítségével a vezető bármikor az adott helyzethez igazíthatja a Mustang karakterét. Az új Focus lesz az egyik első autó, amely SYNC 2 rendszert kínál az európai piacokon. A Ford fejlett fedélzeti csatlakozási rendszeréhez tartozó nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyővel és a fejlett hangvezérléssel még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. A SYNC 2 navigációs rendszere ugyancsak elsőként kínál Európában osztott képernyőt, amelyen megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, valamint a Michelin útikönyv, emellett pedig a rendszer a kijelzett utcaneveket is hangosan felolvassa. A SYNC 2 rendszerbe egyszerűbb hangutasításokkal táplálható be a navigációs célállomás, és a berendezés arra is utasítható, hogy egy bizonyos előadó dalait játssza le. Ráadásul elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy "éhes vagyok", s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit, amelyek útba esnek a kijelölt útvonalon.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.