Daimler: a mi márkánk a legerősebb

Nyolc év alatt 13 új modellt mutat be a Mercedes

A Daimler elnöke 13 új, előddel nem rendelkező Mercedes modell bemutatását ígéri az elkövetkező nyolc évben annak az agresszív növekedési programnak keretében, amellyel a Daimler legkésőbb 2020-ig vissza kívánja hódítani a legnagyobb luxusautógyártó rangját.

2013.02.07 19:15MTI

 "Bízom benne, hogy visszaszerezzük vezető pozíciónkat" - jelentette ki Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója a Bloombergnek adott interjúban.
   
Az elnök, akinek megbízatását még ebben a hónapban valószínűleg újabb öt évvel meghosszabbítják, a következő két évben a Mercedes E-osztály új generációjával, a CLA kupéval, a teljesen átdolgozott S-osztály új generációjával kívánja növeli a konszern értékesítési árbevételét és eladási számát.
   
A Daimler 21 milliárd eurót fordít a következő két évben kutatás-fejlesztési kiadásokra, üzem- és gyártóberendezés- beruházásokra annak érdekében, hogy a harmadik helyről ismét visszaemelje a vezető helyre, a BMW és az Audi elé a Mercedes-Benz eladásait a luxusautók piacán. A BMW 2005-ben, az Audi pedig 2011-ben előzte meg eladásokban a Mercedest.
   
"A mi márkánk a legerősebb, erről meg vagyunk győződve" - hangsúlyozta Dieter Zetsche az interjúban. "Technológiai téren is vezetünk."
   
A Daimler kétmilliárd euróval készül csökkenteni költségeit a Mercedes személygépkocsi részlegnél, és 2100 főt tervez elbocsátani a tehergépjármű részlegtől. A megtakarítás 33 százalékát az idén, a többit 2014-ben tervezik végrehajtani. A megtakarítások 40 százalékát az alapanyag-költségek csökkentésével kívánják elérni.
   
"Termékoffenzívánkat ütőképes hatékonysági programmal egészítjük ki" - mondta Dieter Zetsche. "Beruházásaink nagyszerű termékek kíséretében magas hasznot hoznak majd az elkövetkező években."
   
Az új modellek kifejlesztésének költsége nagyban megterhelte a Mercedes üzleti eredményét. A bruttó eredménykulcs 2012-ben 7,1 százalékra csökkent a 2011-es 9 százalékról. A Mercedes üzleti eredménye az idén (a Smart márkával együtt) valamivel alacsonyabb lesz a 2012-esnél. Az üzleti eredmény javulása a jövő évben indul meg a költségcsökkentések és az új modellek bemutatása együttes eredményeként.
   
Dieter Zetsche stratégiája a BMW és az Audi mögötti hátrány lefaragására magában foglalja a kínai eladások növelését is. A Daimler 12 százalékos részvénytulajdont tervez vásárolni a Beijing Automotive Group Co. autógyártó érdekeltségében. A Daimler és a BAIC Mercedes C- és E-osztályú személygépkocsikat és GLK terepjárókat gyárt Kínában.
   
A Daimler részvénye az idén már 8,2 százalékkal emelkedett, ami 47,7 milliárd euróra emelte a stuttgarti konszern piaci tőkeértékét.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.