Megállapodás a csődgondnokkal

Új életre kel a Saab - elektromos autómárkaként

A nagy hagyományokkal rendelkező svéd autómárka, a Saab elektromos autók névadójaként, mint technológiai bázis kelt életre hamvaiból.

2012.09.04 14:05MTI

A csődeljárás tárgyát képező eszközök eladásáról hétfőn végleges megállapodás született Saab csődgondnoka és hongkongi NEVS (National Electric Vehicle Sweden) vállalat között. Az üzlet lezárását hosszú ideig késleltette a VW leányvállalata, a buszokat és tehergépjárműveket is gyártó Scania által is használt márkanév és logo tulajdonáról folyó vita.

A csődgondnok közleménye szerint a NEVS a Göteborg melletti Trollhättan üzem mellett használatba veheti a Saab 9.3-as sorozat technológiai platformját, valamint annak teszt- és fejlesztő létesítményeit is.

A NEVS a 9.3-as sorozat platformjára épülő elektromos autót másfél éven belül tervezi piacra dobni. Az autók Saab név alatt, de nem a márka sast ábrázoló korábbi logójával kerülnek majd értékesítésre. A NEVS elsősorban a kínai piacra szánja gyártmányait az elektromos autók gyártását ösztönző állami beruházások miatt.

A NEVS a megállapodás megkötését követően 75 fő felvételét jelentette be. A csőd előtt a Trollhättan üzem 3500 főt foglalkoztatott. Az eszközök vételárát nem hozták nyilvánosságra.

Az előző tulajdonos, a luxus sportkocsikat gyártó holland Spyker képtelen volt előteremteni a Saab adósságainak rendezéséhez szükséges összeget, így alig két évvel azt követően hogy megvásárolta az amerikai General Motorstól, a 1947 óta működő Saab autógyárat be kellett zárnia.

A Spyker 3 milliárd dollár kártérítésért perelte be a General Motorst, mivel szerinte szántszándékkal akadályozta a Saab működésének finanszírozásához szükséges tőke előteremtését. A Saab korábbi modelljeinek technológiai licencei a GM birtokában vannak. A GM együttműködést folytat Kínában az állami SAIC Motor Corp Ltd. autógyárral.

A NEVS a svéd-kínai Kai Johan Jiang vállalata, a National Modern Energy Holdings Ltd. száz százalékos tulajdonában van. "Elektromos autónk már hosszabb ideje fejlesztés alatt áll Kínában és Japánban. A gyártósorok megszerzésével most lehetőségünk nyílt a fejlesztés folytatására Trollhättanban" - közölte Kai Johan Jiang hétfőn.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.