Sportos és formás újonc

Itt a Genesis Coupe, a Hyundai új sportkocsija

A Hyundai Motor Co. a Jeju-szigeten tartott sajtótájékoztatón mutatta be a Genesis Coupe-t a dél-koreai és a nemzetközi sajtó képviselői számára.

2008.10.27 08:40ma.hu

A méltán értékelt Genesis szedán folytatásaként elkészült modell új szintre emeli a Hyundai márkát, hiszen a nagy teljesítményhez elöl elhelyezett motor és hátsó-kerékhajtás társul. A Genesis Coupe a Hyundai formatervezésének legjava: egyszerű, modern és éles vonalak gyönyörű arányokkal és törekvő imázzsal párosítva.

A Genesis Coupe hamisítatlanul sportos megjelenésű kupé, hangsúlyos övvonallal és dinamikus részletmegoldásokkal. Az agresszív, ék alakú sziluett, a rövid túlnyúlások és a hosszú tengelytáv révén arányai klasszikusan sportosak.

A formaterv kívül-belül érzelmekkel teli. A külső orr sportos karaktert sugároz, míg dinamikus, terjedelmes motorházteteje, gondosan megtervezett sárvédői és éles vonalakkal megrajzolt fényszórói együtt láttatják a tekintélyes teljesítményt.

Két különleges formai elem teszi teljessé a Genesis Coupe egyedi megjelenését: az emocionálisan megrajzolt Z-vonal, valamint a hátsó oldalablak különleges formája. Hátul a kéttónusú lökhárító és a dupla, szögletes kipufogó-végződés teremtenek határozott, életteli látványt.

Az utastér agresszív és futurisztikus formaterve minden részletében tükrözi a sportosságot és a kifinomultságot. Az erőteljes és elegáns belső térben az exkluzív anyagok teremtenek különleges hangulatot. A kettős, henger alakú műszeregység, a padlón zsanérozott gázpedál, illetve a motorindító nyomógomb csak néhány az innovatív megoldások közül.

A vezető kagylóülése minden kritikus ponton megfelelő megtámasztást nyújt. A kényelmes ki-, és beszállás érdekében az első ülések háttámlájába olyan memóriás mechanizmust építettek be, amely a hátsó utasok mozgása után a korábban beállított helyzetbe állítja vissza az ülést. A hátsó ülések is gyorsan előredönthetők a rajtuk lévő karral vagy a csomagtartóban elhelyezett gombbal.


A Genesis Coupe 2820 mm-es tengelytávja révén (ez 290 mm-rel hosszabb, mint a korábbi Coupe-é) az utasterében több a fejtér, hosszabb a lábtér, valamint a modell szélessége is nőtt. Az 55/45 arányú súlyelosztás révén a Genesis Coupe ideális egyensúlyban van a kivételesen jó úttartás és a kifinomult kormányzási jellemzők megteremtéséhez.

A Genesis Coupe a Hyundai eddigi legizgalmasabb nagy teljesítményű kupéja, s talán még ennél is fontosabb, hogy ára kedvező. Várhatóan ez lesz a legkedvezőbb árú modell valamennyi 300 lóerő feletti teljesítményre képes sportkupék között.

A modell két teljesítmény orientált hajtóművel lesz elérhető: a csúcsmodell a teljesen alumíniumból készült, 310 lóerős (prémium üzemanyaggal, normál üzemanyaggal 306 LE), DOHC, 3,8 literes V6-os Lambda RS-sel, az alapmotor pedig a 223 lóerős (prémium üzemanyaggal, normál üzemanyaggal 210 LE) 2,0 literes turbófeltöltéses Theta erőforrással.

A vázban a nagy szilárdságú acél használata javítja a biztonságot és a teljesítményt, mert ezzel az anyaggal merevebb és könnyebb karosszériaszerkezet hozható létre. Ez, illetve a hat légzsák és az aktív fejtámaszok együtt garantálják, hogy a Genesis Coupe ötcsillagos értékelést kap majd a törésteszten.

A Genesis Coupe épp oly gyorsan képes megállni, mint ahogyan gyorsul. A prémium minőségű, nagy teljesítményű féktárcsák a Brembo-tól érkeznek, és részét képezik az opcionális, zárt pályás használtra szánt teljesítménycsomagnak. A Genesis Coupe 18 colos első keréktárcsái mögött 340 mm-es Brembo féktárcsák és négydugattyús féknyergek vannak, míg a hátsó rendszerben szintén négydugattyús fékek markolják a 330 mm-es tárcsát.


A nemzetközi versenysport legmagasabb szintjén a Brembo jellegzetes, rögzített, egyrészes féknyergei és nagyméretű rotorjai elismerten a lehető legjobb fékhatást nyújtják. Az olasz fékgyártó cég méltán tölt be világszerte vezető szerepet a nagy teljesítményű fékrendszerek fejlesztése, gyártása terén, és megbecsült beszállítója a Formula 1-es csapatoknak, valamint a sportkocsikat és nagy teljesítményű autókat gyártó olasz és német autógyártóknak.

A fedélzeten lévő biztonsági felszereltség további elemei többek között az elektronikus stabilitásprogram, amelynek minden egyes keréknél van érzékelője, és képes a kerekek egyenkénti fékezésére. Az ESP-ben helyet kapott még egy olyan vezérlőegység is, amely figyelemmel kíséri a kormányzási szöget, illetve a jármű pillanatnyi perdületi hajlamát. Ez az egység ezeket az adatokat arra használja fel, hogy érzékelje, ha a jármű nem teljesen arra halad, amerre a vezető szeretné. Ha eltérést észlel, a rendszer automatikusan lefékezi a megfelelő kereket, és segít a vezetőnek megtartani uralmát az autó felett.

A Hyundai reményei szerint évente 40 ezer Genesis Coupe talál majd gazdára – 5000 Dél-Koreában, 35 ezer külföldön. A Genesis Coupe által megcélzott vevő olyan középkorú férfi (64 százalék), aki a nagy teljesítményt keresi a gyorsulás és az úttartás terén. A versenytársak között a Mitsubishi Eclipse, a Nissan Altima Coupe és a Ford Mustang található.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.