Még zöldebb a Hyundai kékje
A Hyundai i20 blue a környezetvédelemre is figyel
A Párizsi Autószalonon bemutatott, teljesen új i20 B-kategóriás kisautó alapjaira készülő i20 blue, azaz a "kék" változat számos változtatással éri el a donorautóénál is jobb környezetvédelmi teljesítményét.
2008.10.07 12:50ma.huA „kék” csomag része az i20 motorhatékonysági, aerodinamikai módosításai, illetve a futóművön végrehajtott változtatások, s ezek révén az i20 blue jelentős mértékben kevesebb CO2-t bocsát ki, csekélyebb a fogyasztása, ugyanakkor a teljesítmény, a megbízhatóság és a vezető elégedettsége sem szenved csorbát.
Már az i20 is figyelemre méltóan alacsony fogyasztással és széndioxid kibocsátással működik, az i20 blue ehhez képest további 15 százalékkal kedvezőbb adatokat tud felmutatni: átlagos CO2 kibocsátása csupán 99 g/km, illetve a 15 százalékos javulás nyomán átlagfogyasztása mindössze 3,75 l/100 km. Az i20 blue modellt a nagyon hatékony 1,4 literes CRDi dízelmotor mozgatja, amely 90 lóerős teljesítményt és 220 Nm-es nyomatékot ad le.
Az erőforráshoz hatfokozatú manuális váltómű csatlakozik – szemben az i20 ötfokozatújával. A váltóműben módosították a harmadik, negyedik és az ötödik fokozat áttételeit. Az i20 blue teljesítménye tiszteletre méltó, hiszen a végsebesség 176 km/óra, a gyorsulás 0-ról 100 km/órára körülbelül 13 másodpercig tart.

A motor elektronikus szoftverét, amely szabályozza a befecskendezés időzítését, a befecskendezési nyomást és az alapjárati fordulatszámot, úgy optimalizálta a Hyundai, hogy csökkenjen a károsanyag-kibocsátás és javuljon a hatékonyság. A teljesítményt javítja a hajtáslánc súrlódásának minimalizálása, illetve a nagy teljesítményű, alacsony súrlódású motorolaj alkalmazása.
A vezető szemszögéből nézve a legszembetűnőbb változás a Hyundai különleges ISG Start-Stop rendszerének alkalmazása. A Bosch által az i20 blue számára kialakított innovatív termék leállítja a motort, amikor a kocsi megállt és a váltó üresbe került, majd újraindítja a hajtóművet, ha a vezető kinyomja a kuplungot. Ez a megoldás különösen nagyvárosi, lassú forgalomban hatékony a károsanyag-kibocsátás csökkentésében.
Az aerodinamika terén végzett fejlesztések révén a jármű figyelemre méltóan alacsony emissziós és fogyasztási adatai tovább mérséklődtek. A szabad magasságot 15 mm-rel csökkentették, s a padlólemez alatt végigfutó borítások tovább javítják a modell légellenállását. A Michelin Energy alacsony gördülési ellenállású abroncsok alkalmazása, illetve a hűtőmaszkon és a karosszérián végrehajtott finom módosítások révén a teljesítmény még tovább javult
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 10:09 Repülő zuhant lakóházakra Kaliforniában - a pilóta életét vesztette
- 8:15 Fizikusok fejtették meg a rózsaszirom ikonikus formájának titkát
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06