Dagadtak az új francia belföldi vonatok
Elnézték a vonatok méreteit - nem férnek el a peronok között
Az ügy nagy felháborodást váltott ki az adófizetők körében, akiknek egy vagyonba kerül az "apró" számítási hiba.
2014.05.21 21:10MTIEgyes városokban túl szélesek a meglévő peronokhoz a francia állami vasúttársaság által rendelt, belföldi városok között közlekedő vonatok. Az SNCF elismerte, hogy 50 millió eurót (több mint 15 milliárd forint) kénytelen költeni 1300 peron átalakítására.
A Le Canard Enchainé című francia szatirikus hetilap szerdai számában megjelent információ nagy felháborodást váltott ki az adófizetők körében, akiknek egy vagyonba kerül az "apró" számítási hiba.
A francia Alstom 182 és a kanadai Bombardier cég 159 szerelvénye fokozatosan 2016 végéig áll forgalomba.
Miután a különböző vidéki vasútállomásokon a vágányok és a peron közötti méretek különbözőek, az SNCF az RFF regionális vasútüzemeltető céget bízta meg az új szerelvények pontos méreteinek kiszámításával. A cég ezt meg is tette, de elkerülte a figyelmét, hogy 1300, ötven évnél régebben épített vágány szűkebb a hatályos szabványoknál. A vállalat figyelmét a Franciaországi Régiók Szövetsége hívta fel arra, hogy az új vonatok beszorulhatnak ezeken az állomásokon.
A tévedés felismerése után az RFF diszkréten megkezdte a problémás peronok "leborotválását", eddig 300-zal készültek el.
Az SNCF és az RFF beismerte, hogy "az utazóközönség várakozásainak kielégítésére" szánt új vonatok "a 8700 franciaországi peron közül 1300-nak a korszerűsítését igénylik".
Egyes politikusok máris követelik a vasúttársaság elnökének menesztését.
Áprilisban Kanadában derült ki, hogy a montréali metró számára rendelt, az Alstom és a Bombardier közös konzorciuma által gyártott szerelvények túl magasak az ottani metróalagutak számára, emiatt azokat különböző szakaszokon, összesen legalább 200 méteren, ki kell tágítani.
A montréali közlekedési vállalat 2010-ben rendelt - versenytárgyalás nélkül - az Alstom-Bombardier-konzorciumtól 1,3 milliárd kanadai dollárért (265 milliárd forint) 468 új metrókocsit az 1966 óta közlekedő szerelvények cseréjéhez.
A 2013 végére - 2014 elejére várt vagonok leszállítása egy évet késik, a gyártó azonban bízik abban, hogy az utolsó szerelvény leszállítására vállalt 2018. szeptemberi határidőt tartani tudják.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 20:43 Ügyfélkapu nyitására hívja fel a figyelmet a NAV
- 19:40 Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
- 18:39 PM: Magyarország tovább növeli beruházásait Üzbegisztánban
- 17:37 Emmanuel Macron: ha Oroszország győz Ukrajnában, vége az európai biztonságnak
- 16:36 MVM: júliusban egységesíti ügyfélkiszolgálását az MVM Next
- 15:36 Bezárja egyik erdélyi gyárát a kábelgyártó Leoni
- 14:35 Szalay-Bobrovniczky Kristóf: a haderő-fejlesztésnek szüksége van a tudományos körök támogatására
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06