Gazdaság
Idén olcsóbb termékek kerülhetnek a karácsonyfa alá egy felmérés szerint
A válaszadók 55 százaléka már a szeptember és november közötti időszakban letudta az ünnepi vásárlást.
2022.12.02 00:30MTITíz magyar internetezőből négyen olcsóbb termékek vásárlásával spórolnának karácsonyra, a válaszadók 55 százaléka pedig már a szeptember és november közötti időszakban letudta az ünnepi vásárlást - derül ki az eMAG online kereskedővállalat megbízásából a piackutató GKID Research & Consulting Kft. által készített reprezentatív felmérésből.
A csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint idén karácsonykor a hazai online vásárlók 76 százaléka tervez ajándékozni idén karácsonykor.
A válaszadók közül, akik nem vesznek ajándékot 37 százalék idén döntött így, -15 százalék már tavaly sem vásárolt - 26 százalék a pénzhiányra hivatkozott, 13 százalék pedig maga készít ajándékokat - írták.
Az internetes vásárlók 41 százaléka kisebb értékű ajándékok beszerzésével spórol az idei karácsonyi költésen, míg a válaszadók 29 százaléka jelezte, hogy jobban utánanéz vásárlás előtt a megvenni kívánt termékek árainak, 28 százalék pedig jobban átgondolja a vásárlása helyét - ismertették.
A GKID kutatása szerint a hazai online vásárlók anyagi helyzete kedvezőbb az átlagos magyar vásárlókénál, ugyanis 69 százalékuk a megélhetésen felül havi legalább egy-két extra kiadást is megengedhet magának.
A felmérésből kiderül, hogy minden negyedik felhasználó figyeli az ünnepi szezon akcióit és leárazásait.
A felmérés ideje alatt a válaszadók 28 százaléka valamilyen ruházati cikket vett karácsonyi ajándéknak, 26 százalék könyvet, szintén 26 százalék hagyományos játékot (társasjáték, puzzle), 17-17 százalék élelmiszert, kozmetikumot vagy szépségápolási cikket szerzett be.
A válaszadók 24 százaléka úgy gondolja, hogy bármilyen ajándéknak örülne, ugyanakkor 16 százalék a digitális játékokat (konzol, játékszoftver) jelölte meg nem vágyott termékként, amelyet a ruha (12 százalék), a cipő (11 százalék), valamint a háztartási nagygépek (szintén 11 százalék) követnek a népszerűtlenségi listán.
A nemre, korra és településtípusra reprezentatív kérdőíves felmérés adatfelvétele idén novemberben zajlott 12 718 felnőtt online vásárló megkérdezésével - áll a közleményben.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:48 NGM: a kormány meghosszabbítja a kamatstopot
- 20:48 Szijjártó Péter: a kínai BYD újabb nagyberuházása 620 új munkahelyet teremt Komáromban
- 18:44 Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
- 16:44 Nőtt a Mazda eladása az év első öt hónapjában
- 14:42 E.ON: informatikai átállás miatt késhetnek az MVM Next elszámoló számlái
- 12:42 ÉKM: forgalomterelésekkel folytatódik a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztése
- 10:39 Agrárminisztérium: közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06