Beruházás
Lázár: lényegében véget ért a vasútvillamos fejlesztése Szeged és Hódmezővásárhely között
Tíz éven belül ikervárossá válhat Szeged és Hódmezővásárhely.
2022.10.18 21:30MTIAz ország első tram-train (vasútvillamos-) rendszerének köszönhetően tíz éven belül ikervárossá válhat Szeged és Hódmezővásárhely - mondta az építési és beruházási miniszter kedden az MTI-nek.
Lázár János azt mondta: a beruházás mintaprojektnek is tekinthető. A fideszes politikus, a hódmezővásárhelyi-makói térség országgyűlési képviselője úgy fogalmazott, hogy lényegében véget ért a vasútvillamos fejlesztése Szeged és Hódmezővásárhely között. Ezzel lezártnak tekinti a beruházásért felelős kormánybiztosi munkáját, az üzemeltetést a jövőben a MÁV Start Zrt. végzi - tette hozzá.
A politikus az első tervek megszületésétől a megvalósításig tizenöt éven át tartó projektről kifejtette: közlekedéstörténeti, valamint gazdaság- és területfejlesztési jelentősége is van. Nemcsak az ország első vasútvillamos-rendszere épült ugyanis ki a két Csongrád-Csanád megyei település között, de száz év óta ez az első olyan beruházás, amely során villamosvonal létesült olyan városban, ahol korábban nem volt - jelezte.
A fejlesztés gazdaság- és területfejlesztési jelentőségéről szólva hangsúlyozta: a két település között naponta 10-15 ezer ember ingázik. A korszerű és modern közlekedési kapcsolatnak köszönhetően Hódmezővásárhely és Szeged tíz éven belül ikervárossá válik, ami előnyös mindkét településnek, de az egész Dél-Alföldnek is, hiszen értékesebbé és vonzóbbá teszi a térséget a munkahelyteremtő tőke számára - fogalmazott.
Lázár János szerint a vasútvillamos hatalmas fejlődést hoz a hódmezővásárhelyiek életszínvonalában, hiszen az itt élők úgy kapnak hozzáférést a megyeszékhely oktatási, kulturális, egészségügyi, közigazgatási, sport- és szabadidős szolgáltatásaihoz vagy munkaerőpiacához, hogy közben nem kell elköltözniük szülővárosukból. Ezzel azt a világszerte jellemző tendenciát is ellensúlyozni lehet, hogy a vidéki kisvárosok, falvak egyre nehezebben tudják megtartani a polgáraikat, a nagyvárosok elszívják a lakosságot, különösen a fiataloka - fejtette kit.
A beruházás - folytatta - mintaprojektnek is tekinthető, hiszen az itt megszülető tapasztalatok alapján más hazai viszonylatokban is felmerülhet vasútvillamos-kapcsolat kiépítése.
Lázár János kiemelte, hogy a vasútvillamos sikerességét a kihasználtsága igazolja, az augusztusban fizetőssé váló szolgáltatás iránt ugyanis nem csökkent, hanem nőtt az érdeklődés: az első két és fél hónap tapasztalatai alapján átlagosan 160 ezer alkalommal veszik igében az utasok a szerelvényeket havonta, így rövidesen sűríteni kell majd a járatokat.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 12:48 Rejtett örökség - náci múlttal rendelkező családok Európa elitjeiben
- 10:15 Beszakadt Gubacsi híd - díjmentesen lett a közösségi közlekedés
- 8:13 Az ország egyes részein 15-17 nappal nőtt a hőhullámos napok száma 1901 óta
- 6:11 Meteorológia: az elmúlt egy hétben 4 centimétert csökkent a Balaton átlagos vízállása
- 22:10 56 Gidrán harcjárművel bővül a Magyar Honvédség eszközparkja
- 20:51 Tűz veszélyeztette a szentendrei skanzent
- 18:49 A Liverpool visszavonultatja a 20-as mezt Diogo Jota tiszteletére
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06