Üzlet
Vannak online reklámok, amiket örömmel fogadnak a magyar vásárlók
Az egyre népszerűbb vegán életforma magyarországi helyzetét vizsgálta az online reklámozási rendszerek szakértője, a NetADclick. A kutatás, azon felül, hogy bemutatja a csoportot, és értékrendjét, rámutat: hazánkban egyelőre csak a közösségi médiában tudnak érvényesülni. Ebből is fakad, hogy a vegánok, ha megbízható cégek reklámjaival találkoznak, akkor örömmel fogadják azokat, főleg, ha mainstream platformokon látják őket.
2019.09.07 05:30ma.huAz egyre nagyobb népszerűségnek örvendő vegán kozmetikumokról készített felmérést az online hirdetések specialistájának számító NetADclick. A jól pozícionált informatív reklámoknak még örülnek is az adott csoport tagjai – derül ki a cég felméréséből.
Őrült keresletnövekedés van a vegán szépségápolási termékek iránt, amit alátámaszt az is, hogy világszerte 175 százalékkal nőtt az ilyen termékek száma az elmúlt öt évben. A trend hazánkban is megfigyelhető, ami a többi között a vegán életmódra specializálódott Facebook-oldalak és magazinok népszerűsége jelez, mint a VeganOrigo.
Szívesen fogadják a vegánok a nekik szánt online hirdetéseket
Az online reklámok is azzal a problémával küzdenek, hogy az emberek vagy nem kíváncsiak rájuk, vagy rosszabb esetben egyenesen utálják őket – hívta fel a figyelmet Tóth Gábor, a NetADclick ügyvezetője. Ugyanakkor a felmérésünk alátámasztotta azon filozófiánkat, mely szerint egy megfelelően elhelyezett informatív reklám, nemcsak hogy érdeklődést kelthet fel, hanem egyenesen örömet is okozhat – tette hozzá.
A nem reprezentatív, vegánok körében végzett kutatásból ugyanis kiderült, hogy a válaszadók 85 százalékát, tehát meghatározó többségét érdeklik a vegán kozmetikumok hirdetései, sőt, kifejezetten szívesen fogadják azokat. Hasonló folyamat figyelhető meg, mint más „zárt” csoportoknál, a gamerek is szívesen fogadják a csoportjuk irányába támogatólag fellépő szponzorokat.
A hagyományos reklámokból nem kérnek a vegánok
Általánosságban kijelenthető, hogy a reklámok alapvetően az érzelmekre próbálnak hatni, egy érzést próbálnak közvetíteni, ugyanakkor a vegán fogyasztók őszinteséggel és informatív hirdetésekkel találkoznak szívesen. A kérdőívre adott válaszokból egyértelműen kitűnik, a legfontosabb szempont, hogy kiderüljön, miből és hogyan készül az adott áru. "Az elsöprő többség, 95% nyilatkozott úgy, hogy mindenképp utánanéz egy termék összetevőinek, mielőtt megvásárolja azt" - derül ki a kutatásból.
Szükség van a tudatosságra
A már fent említett vegán térnyerésre sok márka próbál felülni, gyakran csak a "szavak szintjén", azonban a tudatos vegán közösség nem áll meg egy adott termék vizsgálatánál. A válaszadók egy része szerint előny, ha az adott márka minden termékével képviseli a vegán szemléletet. Sokan pedig azt is lényegesnek tartják, hogy egy adott vállalat anyacége is vegán legyen - de legalábbis nagyra értékelik, ha a cég lépéseket tesz ebbe az irányba. Egy véleményező szerint ez alapvetően azért bír jelentőséggel, "mert különben továbbra is azon cégek zsebét tömnénk, akik csak a további növekedés érdekében dobnak piacra ilyen termékeket".
Az online csatorna is igen lényeges
A megfelelő üzenet mellett a csatornák is igen fontosak, jelenleg ugyanis a direkt vegán reklámozás zömében a Facebookra szorul, nem számítva a hagyományos gyártók vegán bélyeggel ellátott termékeit. Ugyanakkor a NetADclick felméréséből az is kiderül, hogy a mainstream online oldalak bannerein is szívesen találkoznának a vágánok a nekik szánt termékekkel. „Mindebből pedig az oldalak is profitálnak, hiszen a fogyasztó a tartalmon túli pozitív élménnyel köti össze őket” – húzta alá Tóth Gábor.
A vegán felmérést az online reklámokról itt érheti el.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:10 Vegyi vészhelyzet Katalóniában: hatalmas klórgázfelhő szabadult el
- 16:45 30 napos tűzszünetet jelentett be Zelenszkij - Putyin nem kért belőle
- 15:00 Trump - Azonnali tűzszünetben állapodott meg India és Pakisztán
- 14:00 Hozz magaddal lapátot! - Elképesztő összefogás zajlik a Parajdi sóbánya megmentéséért - videók
- 12:50 Nyílt utcán, forgalomban csapott le a TEK egy ukrán állampolgárra a kémügy miatt - videó
- 10:46 Pakisztán védelmi minisztere - Jelenleg nincs napirenden az atomeszközök bevetése India ellen
- 8:42 Pakisztán nagyszabású katonai műveletet indított India ellen
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06