A válságban kevesebbet ropogtatunk?

Kevesebb chipset vásároltunk az idén!

A sós ropogtatnivalók évi 29 ezer tonnás magyarországi piaca 2008-ban várhatóan három százalékkal csökken - közölte a piacvezető Chio Magyarország Kft. az MTI-vel.

2008.12.17 07:27MTI

Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai alapján, a chips eladások 1991-es magyarországi megkezdése óta első alkalommal fordulhat elő, hogy a burgonyachips piac nem éri el az előző évi szintet. 

Az 1991-2002-es időszakot az intenzív növekedés, a 2003-2007 közötti éveket pedig a szerény emelkedés jellemezte, az idén viszont kevesebb chips fogy majd, mint tavaly - mondta el Somogyi György, a Chio Magyarország Kft. vezérigazgatója. 

A Chio 2009-ben nem számít jelentős visszaesésre, mivel tapasztalatai szerint recessziós időszakokban a fogyasztók könnyebben engednek meg maguknak egy-egy tasak chipset. 

A belföldi piac enyhe hanyatlása ellenére a Chio magyar gyárai várhatóan 6-7 százalékkal több snacket állítanak elő az idén, mivel a növekedést a környező országokba irányuló kivitel lehetővé teszi. A Chio Magyarország nettó árbevétele a tavalyi 12,3 milliárd forintról várhatóan 13,4 milliárd forintra nő 2008-ban. 

Az üzemek kedvező kihasználtsága miatt a vállalat a jövő évben nem készül elbocsátásokra, a dolgozói létszám a tervek szerint 2009-ben is a jelenlegi 480 körül alakul.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.