Elsőség
A GVH 30 millió forintra bírságolta az OLX apróhirdetési oldal tulajdonosát
A közlemény szerint a vállalkozás nem tudta igazolni sem piacelsőségi állításait, sem a piacvezető pozíció fogyasztói szempontú tartalmát.
2015.10.15 16:13MTIBizonytalan piacelsőségi állítások miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 30 millió forintra bírságolta a www.olx.hu apróhirdetési oldal tulajdonosát, a Dante International Kft.-t, korábbi nevén az Allegro Group HU Kft.-t - közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel.
A közlemény szerint a vállalkozás nem tudta igazolni sem piacelsőségi állításait, sem a piacvezető pozíció fogyasztói szempontú tartalmát.
A versenyhivatal azt vizsgálta, hogy megalapozottak-e a cég 2013 szeptemberétől induló, jelentős költségvetésű és széleskörű kampányában szereplő piacelsőségi állításai, így a piacvezető jelző, és a Szabadulj meg nem használt tárgyaidtól a lehető leggyorsabban, hirdess vagy vásárolj ott, ahol a legtöbben szlogen használata.
Vizsgálták továbbá, hogy a piaci viszonyokra tekintettel bizonyította-e a cég, hogy állításai helytállóak.
A GVH döntése szerint a piacelsőségi állítások kifejezetten alkalmasak a fogyasztói figyelem felkeltésére és a döntések befolyásolására.
Megállapították, hogy a vizsgált időszakban nem volt egységes módszer a piaci pozíció fogyasztói szempontú mérésére , és az érintett cég többféle tartalmat is társított és kommunikált piacvezetői státuszáról. Azonban a piacvezető kifejezés sokféle tartalmat jelenthet az adott piacon, és még az eltérő tartalmak megjelölése, vagy mérése sem egységes vagy minden kétséget kizáróan egyértelmű a szakma, és még kevésbé a fogyasztók számára.
A GVH úgy ítélte meg, hogy a Kft. igazolatlan, ezáltal valótlan állításokat közölt a korábbi www.aprod.hu, illetve a www.olx.hu oldalak piacelsőségéről - szögezte le közleményében a hivatal.
Súlyosító körülményként értékelte a GVH, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el, enyhítő körülményként pedig figyelembe vette a Kft. együttműködési szándékát - közölték.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy a GVH az egyes állítások igazolására olyan bizonyítékokat vár a vállalkozásoktól, amelyek alátámasztják állításaik valóságtartalmát, a változó piaci viszonyokra is tekintettel, különösen egy márkanév-váltás vagy egy intenzív marketingverseny esetén, és a vállalkozásoknak már reklámjaik közzététele előtt rendelkezniük kell e bizonyítékokkal, hosszabb kampány esetén pedig külön figyelniük kell az eredmények esetleges változásának lehetőségére is.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 23:03 Őrizetbe vettek egy novajidrányi férfit, aki életveszélyesen bántalmazott egy nőt
- 22:02 AM: Magasabb jövedékiadó-visszatérítés jár a gázolaj után
- 21:01 Ágh Péter: a kistelepülésekre erőforrásként kell tekinteni
- 20:59 AM: Töretlen a fejlődés az agráriumban
- 19:55 Távozik posztjáról a Pénztárszövetség elnöke
- 18:54 EM: négy év alatt több mint hétszeresére nőtt a tisztán elektromos járműpark Magyarországon
- 17:50 Orbán Viktor: 2024. június 9-e sorsdöntő nap lesz Európa történelmében
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06