KKM: sikeres évet zárt a magyar külgazdaság

Nem viccelt: Magyarországnak "sok irigye van most Európában"

"Úgy látják, hogy amit Magyarország, még ha időnként szokatlan eszközökkel is csinál, működik."

2015.01.23 15:53MTI
freedigitalphotos.net/adam

Jól működik a külgazdaság új, egységes irányítás alatt álló rendszere - mondta a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) államtitkára pénteken Budapesten.

Szabó László a 2014-es évet értékelő sajtóbeszélgetésen elmondta: a rendszer mindhárom pillére - a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA), az Eximbank és a Nemzeti Kereskedőházak rendszere - sikeres évet zárt.

A HIPA 60 beruházási projektet zárt le, a kis- és közepes vállalatok exportját segítő Eximbank 327 milliárd forint hitelt helyezett ki, míg a Nemzeti Kereskedőházaknál - amelyekből eddig 25 állt föl és az év végére 50 fog működni szerte a világban - több mint 400 ügylet van folyamatban - sorolta.

"Sok irigyünk van most Európában, mert úgy látják, hogy amit Magyarország, még ha időnként szokatlan eszközökkel is csinál, működik" - fogalmazott.

Kifejtette: folytatódik az Exportra fel! kampány, amelynek keretében kis- és közepes vállalkozásokat próbálnak ösztönözni arra, hogy méressék meg magukat a külpiacokon is. A program keretében az Eximbank Győr, Nagykanizsa, Miskolc és Kecskemét után öt másik vidéki városban nyit kirendeltséget.

Az Eximbank számításai szerint a hitelintézet tevékenysége 252 milliárd forint értékben növelte Magyarország nettó exportját, és 74 milliárd forint adóbevételt generált. Az Eximbank a jelenlegi struktúra 2012 májusi elindítása óta 2014 végén kötött ügyletet az 500. ügyfelével - jegyezte meg Szabó László.

A külgazdasági államtitkár elmondta: a négy kontinensen működő, jelenleg 25 Nemzeti Kereskedőház lefedi az Európai Unión kívüli legfontosabb exportpiacokat. Jelenleg több mint 2 ezer vállalkozás szerepel a kereskedőház adatbázisában. A Nemzeti Kereskedőházak rendszerén keresztül a legkisebb vállalkozások is sikeresen kiléphetnek a külpiacokra. Jellemzően prémium minőségű fogyasztási cikkeket - elsősorban élelmiszeripari és mezőgazdasági termékeket - tudnak így eladni.

A magyar bort a nyugat-európainál magasabb áron lehet eladni Kínában, de Mongóliában például piacvezető a Magyarországon gyártott csokoládé - mondta a magyar külgazdaság 2014-es eredményeit ismertetve Szabó László.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.