Szelek szárnyán

Rekordszámú gépet adott át az Airbus 2014-ben

Tavaly 629 repülőgépet adott át a toulouse-i székhelyű Airbus repülőgépgyártó, ami rekordnak számít a cég történetében.

2015.01.14 03:30MTI/ma.hu
freedigitalphotos.net/adam

A gyártó keddi közleménye szerint 490 A320-as típuscsaládba tartozó gépet, 108 A330-ast, 30 A380-ast adtak át és a Qatar Airways átvette az Airbus első A350-est is.

A toulouse-i cég 1456 repülőgépre kapott megrendelést 67 társaságtól, ennek jelentős része (1321) keskenytörzsű gépre érkezett. Az Airbus rendelésállománya ezzel rekordmagasra, 6386 darabra nőtt, amelynek értéke listaáron számolva 919 milliárd dollár.

Számításaik szerint 2014-ben a 100 székesnél nagyobb repülőgépek piacán az Airbus részesedése meghaladta az 50 százalékot. Fabrice Brégier, az Aibrus elnök-vezérigazgatója a közlés szerint kiváló évnek minősítette 2014-et, amelyben a célokat nem csak elérték, de meg is haladták, és további lépéseket tettek a cégstruktúra átalakításában is.

A rivális amerikai Boeing a múlt héten közölte gépeladási statisztikáját: az everetti gyártó az Airbusnál több, 723 gépet adott át, ami szintén rekord a Boeing életében, ugyanakkor kevesebb gépre, 1432-re kapott megrendelést.

Végre kiderülhet, mi okozta az Airbus A320-as katasztrófáját

A Bloomberg vasárnap jelentette, hogy a keresőcsapatok megtalálták az Air Asia két héttel ezelőtt lezuhant repülőgépének feketedobozát.  Az Indonéziából Szingapúrba tartó Airbus A320-as fedélzetén 162 ember utazott. A búvárok a múlt héten hosszas kutatás után a gép több darabját és több holttestet is találtak.

J.A. Barata, az indonéz közlekedési minisztérium szóvivője szerint a fekete doboz megtalálása nagyban hozzásegítheti a hatóságokat ahhoz, hogy kiderítsék, mi okozta a légi katasztrófát. A rajta található adatok segítségével rekonstruálhatják, mi történt a fedélzeten közvetlenül azelőtt, hogy a repülőgép a tengerbe zuhant volna.

„A fekete doboz rögzíti a legfontosabb repülési adatokat – mondta a Bloombergnek nyilatkozva Mark D. Martin, a dubai Martin Consulting LLC vezérigazgatója. – Így elengedhetetlenül fontos szerepet játszhat annak kiderítésében, hogy mi történt a repülés utolsó, kritikus pillanataiban.”
A tízezer méteres magasságban repülő Airbus pilótája nem sokkal a katasztrófa előtt engedélyt kért arra, hogy magasabbra emelkedhessen, mert a környező felhők zavarták a repülésben. Amikor a légi irányítás két perccel később válaszolni akart neki, már nem tudták felvenni a kapcsolatot a repülőgéppel.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.