Indulhat?

Magyarországi mozdonygyártásról írtak alá szándéknyilatkozatot

Magyarországi mozdonygyártás indításáról írt alá szándéknyilatkozatot Ionel Ghita, a román Softronic vállalat vezérigazgatója és Horváth László, a LAC Holding elnök-vezérigazgatója hétfőn Budapesten a magyar vasút szakmai érdekképviselete, a Hungrail egyesület elnökségi ülését követően.

2014.12.15 15:55MTI

A tervek szerint 51 százalékban Softronic és 49 százalékban LAC Holding tulajdonában lévő vegyesvállalatot hoznak létre; 2015 végére felépül az új magyarországi gyár, amelynek helyszínét még keresik, 2016-ban pedig az első, közös gyártású mozdony is elkészül - közölte Ionel Ghita.

Horváth László az aláírás kapcsán elmondta, hogy a LAC Holdinghoz tartozó CER vasúti áruszállító cég mozdonyt vásárolt a Softronictól, ennek kapcsán alakult ki üzleti kapcsolat közöttük. Arra számítanak, hogy a mozdonyok iránt a kelet-európai piacon, illetve Észak-Afrikában jelentős érdeklődés lenne, éppen ezért a jelenlegi 15, illetve 25 kilovolt feszültség alatt közlekedő járműveket 3 kilovolt rendszerre is alkalmassá teszik, így a cseh, a szlovák és a lengyel vasutakon is közlekedhetnek.

Ionel Ghita hangsúlyozta, hogy a hosszú távú együttműködés alapjait kezdetben a Softronic által szállított alkatrészek és elektronikai elemek összeszerelése képezi, ezt követően gyártják a mozdonyokat Magyarországon. Az LAC Holding tájékoztatása szerint a forgóvázak gyártása is fokozatosan a magyarországi helyszínre települne.

A tervek szerint a gyár 2015 végére felállhat, 2016-ban pedig elkészülnek az első járművek. Az első évben 2-3 mozdonyt értékesítenének, az azt követő években a termelés akár évi több tucat mozdonyra is felfuthat, több száz alkalmazottnak adva munkát.

Horváth László, a LAC Holding elnök-vezérigazgatója szerint a jó minőségű, kedvező árfekvésű vontatójárművekre igen nagy kereslet mutatkozik. Míg jelenleg mintegy 4-4,5 millió dollárért lehet vásárolni 4 tengelyes mozdonyokat, addig a Softronic minden igényt kielégítő 6 tengelyes gépei jóval olcsóbban elérhetőek.

A tervezett hazai gyártású mozdony értékesítési ára előreláthatóan 2,5-3 millió dollár körül fog mozogni. Ionel Ghita, a Softronic vezérigazgatója elmondta, hogy a magán vasúttársaság 15 éve működik Romániában; mozdonyfelújítással, és a Transmontana, főleg áruszállításra használt mozdony gyártásával foglalkozik. Az LAC Holding 1996-ban jött létre zártkörű alapítással; több ágazatot képvisel, köztük a vasúti áruszállításban érdekelt.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.