Vasút
Téves következtetéshez vezet az esztergomi vasútvonal beruházásainak összevetése?
A Budapest-Esztergom vasútvonal az elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakasza. A vasúti pálya felújítása néhány hete fejeződött be Pilisvörösvár és Esztergom között, több mint 30 kilométeren.
2013.12.31 04:32MTITéves következtetéshez vezet a Budapest-Esztergom vasútvonalat érintő két beruházás költségeinek összevetése a jelentősen eltérő műszaki tartalmak miatt - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) hétfőn az MTI-vel. A tárca az Együtt-PM vasárnapi közleményére reagált, amely szerint a párt azonnali vizsgálatot követel és írásbeli kérdéssel fordul Németh Lászlóné közlekedésért felelős miniszterhez az Esztergom-Budapest vasútvonal felújítási munkálatainak elhúzódása és a költségek követhetetlenné vált növekedése miatt.
A pártszövetség közleménye szerint Magyarország és Európa egyik legdrágábban felújított vasútja lesz a Budapest-Esztergom vonal Pilisvörösvártól az Északi Vasúti-hídig tartó szakasza: a mindössze 13 kilométeres kétvágányú pályát 25,4 milliárd forintért rekonstruálja az Aranyhegy konzorcium. Az Együtt-PM szerint a kis forgalmú és alacsony sebességre kiépített szakaszt kilométerenként kétszer akkora költséggel modernizálhatják, mint amennyibe a Székesfehérvár-Kelenföld kétvágányú, 120 kilométeres óránkénti közlekedési sebességre alkalmas villamosított fővonal került.
A felújítás eredetileg 2014 tavaszáig tartott volna, de az Együtt-PM szerint már most látszik, hogy többszöri szerződésmódosítás után legkorábban a jövő év végére lesz kész az építkezés. Az NFM hétfői közleménye szerint a Budapest-Esztergom vasútvonal az elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakasza. A vasúti pálya felújítása néhány hete fejeződött be Pilisvörösvár és Esztergom között, több mint 30 kilométeren. A fejlesztés jövőre a solymári, pilisvörösvári és piliscsabai állomásépületek teljes körű felújításával folytatódik. Az Északi Vasúti-hídig tartó szakasz kivitelezése várhatóan 2014 végéig tart. A beruházás keretében új, kétvágányú vasúti pálya épül Aquincum felső és Pilisvörösvár között, így akár a 100 kilométeres sebesség is elérhetővé válik.
A tárca közleménye kiemeli: az új második vágány és a nagyobb sebesség miatt elengedhetetlen ívkorrekciók több milliárd forintos nagyságrendű költségekkel járó, időigényes kisajátításokat tettek szükségessé a sűrűn lakott városi és agglomerációs területeken. A példaként hivatkozott székesfehérvári vonalon ezzel szemben Tárnokig az új vágány alépítménye adott volt. Tárnok után pedig kizárólag Dinnyés és Székesfehérvár között kellett egyes szántóterületeket megvásárolni. Hangsúlyozták, hogy a két beruházás költségeinek összevetése a jelentősen eltérő műszaki tartalmak miatt is téves következtetésekhez vezet. Pilisvörösvár felé további kiadásnövelő elemként jelentkezik számos új műtárgy megépítése, így egyebek között a solymári közúti felüljáró több kilométeres csatlakozó úttal. A jelenleg zajló projekt keretében állítják fel a későbbi villamosításhoz szükséges felsővezetéki oszlopokat is, míg Fehérvár irányába csak részleges bővítésre, Tárnok után csupán felújításra volt szükség.
A teljes átépítésnek köszönhetően a Budapest-Esztergom viszonylaton összesen több mint 20 perces menetidő csökkenés várható. Az utazás 2015 őszére az új FLIRT motorvonatok forgalomba állításával még kényelmesebb lesz a napi 14 ezer ingázó számára - olvasható az NFM közleményében.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:02 Krausz Ferenc kapta idén a Műegyetem Neumann professzori címét
- 7:30 Három magyar bronz a para-asztaliteniszezők laskói vk-versenyén
- 6:59 Bakondi György: egyre inkább kritikussá válik a biztonság
- 5:58 Tour de Hongrie - Útinform: vasárnap Baranya, Somogy és Tolna vármegyében lesznek forgalomkorlátozások
- 23:03 Őrizetbe vettek egy novajidrányi férfit, aki életveszélyesen bántalmazott egy nőt
- 22:02 AM: Magasabb jövedékiadó-visszatérítés jár a gázolaj után
- 21:01 Ágh Péter: a kistelepülésekre erőforrásként kell tekinteni
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06