Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt

Tizenötmillióra bírságolta a Ryanairt a versenyhatóság

Tizenötmillió forint bírságot szabott ki a Ryanair Limitedre a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor a kedvezményes repülőjegyeket népszerűsítő kampányában valótlan tájékoztatást adott a fogyasztóknak, illetve legfontosabb szerződéses feltételeit nem tette magyarul is hozzáférhetővé.

2013.04.18 15:27MTI

A GVH csütörtöki közleménye szerint a Ryanair a Malév csődjét követően, 2012. február 3. és 29. között televíziós és rádióreklámokban, újságokban, valamint a honlapján megjelent tájékoztatásaiban kedvezményes áron kínálta repülőjegyeit.
 
A versenyhatóság megállapította, hogy a vállalkozás tájékoztatásaiban nem megfelelő módon hívta fel a fogyasztók figyelmét a jegyvásárlással járó járulékos költségekre (az úgynevezett foglalási adminisztrációs díjra). A Ryanair azon állítása sem felelt meg a valóságnak, hogy a hirdetett kedvezményes jegyárak valamennyi Budapestről indított úti cél esetében igénybe vehetők, mivel a kedvezményes jegyeket csak néhány, kampányonként eltérő, meghatározott úti célra lehetett igénybe venni.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.