"A leányvállalatok elsorvasztása indokolatlan"

Malév - Felvétel csoportos leépítés idején, visszadátumozott papírokkal?

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet közleménye szerint "a Malév GH legtapasztaltabb alkalmazottait szabályos, átgondolt leépítési terv nélkül teszik lapátra, miközben a helyükre korábban kölcsönzött státuszban dolgozókat vesznek fel, visszadátumozott szerződésekkel. Ezzel értelmetlenül szórják a milliókat végkielégítésekre is."

2012.02.14 17:07ma.hu

A LESZ álláspontja szerint „a földi kiszolgálást végző, számos légitársaságot kiszolgáló, eddig minden évben nyereséges Malév Ground Handling Zrt-nél semmi sem indokolja az ésszerűtlen leépítéseket, hiszen a megüresedett kapacitással inkább ügyfeleket kellene szerezni, kedvező ajánlatokkal. A cég dolgozói akár átmeneti áldozatokra is készek lennének a munkahelyek megmentéséért. Azonban Limburger Lóránt, aki a Malév-csoport mellett a GH vezérigazgatója is, a nemzetközi színvonalú és versenyképes szolgáltatásokat nyújtó cég elsorvasztása mellett döntött, ahelyett, hogy megmérkőzött volna a konkurenciával, leginkább saját korábbi munkaadójával, a Celebi GH-val.”

Hozzáteszik: „megkezdődtek a munkavállalókkal kapcsolatos létszámleépítési tárgyalások a cégnél. A 750 dolgozóból mintegy 400-450 főnek kötnének útilaput a talpára. Azonban ezt is megmagyarázhatatlan jelenségek kísérik. Nem készült valódi leépítési terv, nincs átgondolt elv-rendszer és kritérium-lista, hogy milyen szempontok alapján válnak meg valakitől, vagy sem.” A „HR-es vezető” elmondása szerint a fő rendező elv: „melyik vezető kivel akar dolgozni”.

„A legtapasztaltabb kollégák elküldésével párhuzamosan alkalmazotti státuszba vettek folyosói pletykák szerint mintegy harminc főt, aki korábban kölcsönzött munkavállalóként dolgozott a cégnél. Ez a kollektív leépítésre vonatkozó szabályok megkerülése, amelyet a munkaszerződések visszadátumozásával játszottak ki. A LESZ álláspontja szerint ez a lépés etikátlan, és tovább fokozza a dolgozók érthető feszültségét. Ráadásul, a lépés értelmetlenül okoz sokmilliós költséget a tulajdonosnak, hiszen az elküldött embereknek végkielégítést kell fizetni” – olvasható a LESZ közleményében.

A szakszervezet leszögezi: „eközben a Malév GH vezetősége, menedzsmentje változatlan létszámban „dolgozik” tovább. Úgy tűnik, saját embereit helyükön tartaná Limburger. A szakszervezet azt is nagy megütközéssel tapasztalta, hogy néhány napja a saját alkalmazottakat hazaküldték a jármű-karbantartási osztályról, miközben a Tisza-Mobil Kft. nevű, az évek alatt folyamatosan a Malév GH rovására terjeszkedő alvállalkozó emberei a munkahelyen maradhattak és tovább növelték a vállalkozás felé fennálló fizetési kötelezettséget.”

„A LESZ szeretné minden érintett, és a közvélemény figyelmét is felhívni, hogy a földi kiszolgálás – a Malév-csoport leginkább életrevaló ágazata – leépítésével az egész magyar polgári repülés sírját ássák. Ha a szakembergárda és az eszközpark oda lesz, az nehezebbé és sokkal költségesebbé teszi az újrakezdést a repülőtéren. A Malév GH leépítésével ezekben a napokban is százmilliós károk érik a tulajdonos magyar államot, és valószínűleg évtizedes versenyhátrányba kerül a budapesti légikikötőben a legjobb szakemberekkel dolgozó Malév GH. A „betonon” egy török és egy ír cég marad. Előbbi ellen az ENSZ Munkaügyi Világszervezete folytat vizsgálatot, utóbbi pedig 16 órás műszakokkal híresült el a dolgozók körében” – zárul a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet közleménye.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.